וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר שניו יורק טיימס עבר להפסד; מו"לית "USA טודיי" מדווחת על נפילה של 9% ברווחיה

נמרוד הלפרן

21.4.2008 / 17:37

נפילה של 16% בהכנסות ממודעות מסווגות של גאנט

גאנט, המוציאה לאור "USA טודיי" - העיתון בעל התפוצה הגבוהה ביותר בארה"ב - רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 191.8 מיליון דולר, או 84 סנט למניה, ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 77 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.



הכנסות החברה בתקופה המדווחת נפלו ב-8.4% לעומת הרבעון המקביל, ל-1.68 מיליארד דולר - מעט פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.72 מיליארד דולר. הכנסות החברה מפרסום מודעות מסווגות בעיתוניה נפלו ב-16%, בעוד שהכנסות עיתון הדגל "USA טודיי" צמחו ברבעון ב-2.1%.



"עמדנו בפני אקלים מאתגר ביותר בתחום הפרסום על רקע המשך היחלשות הכלכלה ברבעון הראשון, ובמיוחד במחצית השנייה של חודש מארס", אמר מנכ"ל גאנט, קרייג דאבו, בעת פרסום הדו"חות. "אנו מתמקדים במיצוב החברה לקראת העתיד הן בתחום ההכנסות והן בתחום ההוצאות, בעודנו ממשיכים להתמודד מול חוסר הוודאות לגבי מצב הכלכלה", הוסיף.



גאנט, כמו מו"ליות עיתונות אחרות בארה"ב, מבצעת אירגון מחדש של מערכות החדשות של עיתוניה בניסיון לספק שירותים משופרים באינטרנט, בתקווה כי ההכנסות מפרסום מקוון יפצו על הירידה בהכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת.



בשבוע שעבר דיווחה מו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס (סימול NYT) על מעבר להפסד נקי ברבעון הראשון של השנה, על רקע המשך השחיקה בהכנסותיה בעקבות מחיקות נכסים והאטה בהכנסות מפרסום מודעות.



החברה, המוציאה לאור את העיתון באותו שם, רשמה ברבעון הפסד נקי של 335 אלף דולר, או פחות מסנט למניה, לעומת רווח נקי של 23.9 מיליון דולר, או 17 סנט למניה. תוצאות החברה כללו מחיקות בסך 7 סנט למניה לצד רווח מהחזרי מס של 3 סנט למניה.



הכנסות ניו יורק טיימס - הנמצאת בשליטת משפחת סולצברגר - ירדו ב-4.9% לעומת התקופה המקבילה, ל-747.9 מיליון דולר. הכנסות החברה מפרסום צנחו ב-11% בעקבות נפילה חדה בהכנסות של חטיבת המדיה החדשותית של החברה, אשר כולל את העיתון ניו יורק טיימס ואת העיתון "אינטרנשונל הארלד טריביון". הכנסות החברה מפרסום באינטרנט גדלו ב-16%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully