וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון אימג'ינג ואולימפוס חתמו על מסמך עקרונות לפשרה בתביעת הפטנטים על קפסולת האנדוסקופיה

יעל פולק

21.4.2008 / 17:44

בימים אלה מתקיימת תביעת הפטנטים ההדדית שמתנהלת בארה"ב בנוגע למוצרי שתי החברות בתחום האנדוסקופיה

בספטמבר 2007 קיבלה אולימפוס את אישור ה-FDA לשיווק קפסולה לאבחון מחלות במעי. התחרות בשוק האמריקאי דחפה את שתי החברות להתכתשות בזירה המשפטית על פטנטים. תחילה נתבעה גיוון אימג'ינג על ידי אולימפוס על הפרת פטנט, ולאחר מכן החזירה גיוון באותו מטבע: החברה הישראלית טענה כי מערכת קפסולת האנדוסקופיה של אולימפוס מפירה ארבעה פטנטים של גיוון.



מסמך העקרונות כולל רישיונות הדדיים, כלל עולמיים ופטורים מתמלוגים, לכל הפטנטים הקיימים במוצרים הנוכחיים בתחום Capsule Endoscopy. בנוסף, הצדדים התחייבו שלא לתבוע בנוגע למוצרים קיימים בתחום המכשור רפואי והסכימו על ויתור על כל עילת תביעה קיימת.



מסמך העקרונות כולל גם רישיונות הדדיים כלל עולמיים לפטנטים קיימים ועתידיים הנוגעים למוצרי Capsule Endoscopy עתידיים של הצדדים. בנוגע לרישיונות אלו, יתכנו בעתיד תשלומי תמלוגים בשיעור שיקבע בהתאם למנגנון מוסכם שנקבע בין הצדדים.



כחלק מהסכם הפשרה, אולימפוס תשלם לגיוון אימג'ינג סכום של 2.33 מליון דולר וכן סוכם על שיתוף פעולה עתידי בפיתוח השוק של גלולות אנדוסקופיה. הפשרה תכנס לתוקף עם חתימת הצדדים על הסכם סופי שנמצא בשלבי הכנה..



בסוף פברואר ה-FDA הודיע לגיוון שאינו מאשר את בקשתה לשווק את גלולת ה-Pillcam Colon לאבחון אי סדירויות במעי הגס, כולל סרטן המעי הגס. ה-FDA הסביר את דחיית הבקשה בעובדה שאיכות הבדיקה באמצעות הגלולה של גיוון אינה שווה ברמתה (Not Substantially Equivalent) לאיכות הבדיקה של קולונוסקופיה, שהיא בדיקה של המעי הגס באמצעות סיב אופטי.



בבית ההשקעות אי.בי.אי העריכו כי השקתה של ה-Pillcam Colon, הגלולה למעי הגס, תתעכב בשנתיים לפחות, כשאבטיפוס למוצר המשופר יוגש בסוף 2008.



האנליסט זיו טל מבית ההשקעות אוסקר גרוס הוריד את ההמלצה למניית גיוון אימאג'ינג ל"החזק" והוריד את מחיר היעד של המניה ל-16 דולר (זאת, לעומת המלצה קודמת של "קניה" ומחיר יעד של 20 דולר למניה).



מתחילת 2008 צנחה המניה בכ-35% בוול סטריט והיא נסחרת במחיר של 15.12 דולר למניה המשקף לחברה שווי של 438 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully