וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תושלם מכירת HOT לנטויז'ן - בנק לאומי יוכל לבטל הפרשה לחובות מסופקים של כ-200-250 מ' ש'

שרון שפורר

21.4.2008 / 18:08

נטוויז'ן מציעה ללאומי 500 מ' ש' עבור מניות HOT

נטוויז'ן הציעה ללאומי עבור אחזקותיו ב-HOT (כ-15%) כחצי מיליארד שקל. מניות HOT הגיעו לידי לאומי ב-2002, לאחר שהחברה נקלעה לקשיים כלכליים בעקבות התחרות מול yes על רכישת תכנים מחו"ל.



לאחר 4.5 שנים - בסוף 2006 - הושלם המיזוג המשפטי בין ערוצי זהב, תבל ומתב, לאחר שנחתם הסכם האשראי בין חברות הכבלים והחברה הבת HOT טלקום (המספקת את שירותי הטלפוניה) לבין כמה תאגידים בנקאיים - בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי הראשון, בנק אגוד, בנק ובנק מרכנתיל דיסקונט - שהעמידו לכבלים אשראי קיים בהיקף של 3.2 מיליארד שקל.



בנוסף, הועמד לכבלים גם אשראי חדש, בהיקף של 755 מיליון שקל שיועד לטובת מימון פעילותה השוטפת של החברה ונקבע כי האשראי יוחזר בחלקו על פני תקופה של שש שנים מ-2009 ובחלקו על פני תקופה של שמונה שנים מיולי 2010.



לאומי הפריש בגין חלקו בחוב זה של HOT הפרשה ספציפית - וכעת יוכל ל"הפשיר" את ההפרשה הזו - כלומר לנכות אותה מההפרשה לחובות מסופקים.



ב-2008 צפויה האטה בפעילות הכלכלית במשק. נוכח האטה שכזו, צפוי מצב הלווים להיות מורע לעומת 2007, שהיתה שנה של צמיחה בכלכלה הישראלית, ועבור הבנקים נראה כי המשמעות היא גידול אפשרי בהפרשה לחובות המסופקים.



בשנה האחרונה ירד שיעור ההפרשה לחובות מסופקים לכ-0.3%-0.2% מתיק האשראי לציבור בממוצע בענף וספק אם הרמות הנמוכות האלו יימשכו גם בשנה הקרובה. ביטול ההפרשה בלאומי עשוי לסייע לבנק במידה מסוימת להתגבר על חלק מהעליה הצפויה בהפרשה לחובות המסופקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully