וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטיבייס - המחזיקה ב-37% מסקופוס - מבקשת להדיח את היו"ר דוד מחלב ולממש את השליטה

עומרי כהן

21.4.2008 / 18:59

החברה השלטת דורשת לשנות את תקנון החברה ולהחליף את הדירקטוריון

באסיפה מתכוונת אופטיבייס להציע כי לדירקטוריון סקופוס ימונו רואה החשבון אלכס הילמן, נציבת מס הכנסה לשעבר טלי ירון-אלדר ומנכ"ל חברת ארזים, וכן יו"ר ובעל השליטה באופטיבייס (19.3%) שלמה (טום) וויילר. אלו יחליפו את מחלב, ואת הנציגה של כור בדירקטוריון - ג'קי גורן (רוזנבלום).



בנוסף, ייבחרו המנכ"ל והדירקטור, ירון סימלר, והדירקטורית, אורית לייטמן, לכהונה נוספת בדירקטוריון - וכהונתם של הדירקטורים החיצוניים, מיכאל אנג'ל ולואיס סילבר, תימשך ללא שינוי. לדברי אופטיבייס, לא נחתם כל הסכם מוקדם בינה לבין המועמדים החדשים והדירקטורים הממשיכים.



כדי להחליף את הרכב הדירקטוריון תידרש אופטיבייס להעביר באסיפה החלטה על שינוי סעיף בתקנון החברה. הסעיף המדובר קובע את תקופת מינוי הדירקטורים לשלוש שנים. לדברי סמנכ"ל הכספים של אופטיבייס, אמיר פיליפס, החברה מאמינה כי היכולת לבחור דירקטורים היא זכות הבחירה היחידה והחשובה ביותר של בעלי המניות. לכן, הדירקטורים צריכים לדבריו לקבל מדי שנה את המנדט מבעלי המניות.



במכתב רשמי לרשות ניירות ערך בארה"ב מציין פיליפס כי השיטה הנוכחית של סקופוס - לפיה מדי שנה נבחרים חלק מהדירקטורים לתקופה של שלוש שנים - מקטינה את נשיאתם באחריות ומונעת מימוש מלא של זכויות בעלי המניות לאשר או לא לאשר מדי שנה את הדירקטורים על פי ביצועיהם. "אנו מאמינם שהביצועים הכספיים של סקופוס קשורים לתהליכים ולמדיניות הממשל התאגידי שלה ולרמת הנשיאה באחריות הניהולית, שהם נוטלים על עצמם".



סקופוס - הממוקמת בפארק אפק שבראש העין - מתמחה בפיתוח פתרונות לרשתות וידיאו דיגיטליות עבור חברות הטלוויזיה הרב ערוצית. היא הוקמה בידי מחלב ב-1995, ובדצמבר 2005 גייסה 31.5 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בנאסד"ק לפי שווי של 92 מיליון דולר. מחלב - שכיהן כמנכ"ל החברה מהקמתה - פינה בתחילת 2007 את כיסאו לסימלר לטובת תפקיד היו"ר.



סקופוס נסחרת כיום סביב מחיר של 4 דולר למניה הנמוך ביותר מ-40% ממחיר המניה בהנפקה (7 דולר). החברה סיימה את 2007 עם גידול של 22% בהכנסות ל-57.5 מיליון דולר ועם הפסד נקי של 2.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.8 מיליון דולר ב-2006.



אופטיבייס הממוקמת בהרצליה מתמחה בפיתוח פתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט (IPTV) ופעילותה משיקה לזו של סקופוס. אופטיבייס שילמה בינואר 2007 סכום של 16 מיליון דולר לחברת כור תמורת 23% ממניות סקופוס. מאז היא הגדילה באופן עקבי את אחזקתה בחברה הבת. הכנסות אופטיבייס גדלו ב-2007 ב-28% ל-23 מיליון דולר, אך מנגד גדל ההפסד הנקי ל-4.5 מיליון דולר לעומת 1.6 מיליון דולר ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully