וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן דור רוצה להפעיל טיסות סדירות מוזלות; אל על תייקר את כרטיסי הטיסה בכ-6.5% בממוצע ב-1 במאי

זוהר בלומנקרנץ

21.4.2008 / 19:02

בנוסף, תייקר אל על את רכיב הדלק במחיר כרטיסי הטיסה



סאן דור - חברה בת של לטיסות שכר - מעוניינת להפוך לחברת תעופה סדירה. החברה בראשותו של המנכ"ל בצלאל קרבט הגישה לרשות התעופה האזרחית (רת"א) בראשותו של אודי זוהר בקשה רשמית בענין זה.



סאן דור מבקשת רישיון להפעיל קווי תעופה סדירים לשורת יעדים באירופה וארה"ב. זאת, כחלק מהסכמי התעופה החדשים של ישראל המתירים לחברה ישראלית נוספת להפעיל טיסות סדירות כמוביל נקוב. בכוונת חברת התעופה להפעיל טיסות מוזלות (low cost) ולהתחרות בחברות הזרות הפועלות בקטגוריה זו - ולא בחברה האם אל על. החברה מבקשת לבצע טיסות סדירות ליעדים בטורקיה (למשל אנטליה) ובאיטליה (למשל ורונה), וכן להפעיל קו סדיר לזאגרב.



החברה הבת של אל על תוכל לטוס גם בשבתות וחגים - בהם אל על אינה טסה. הטיסות בשבת חשובות במיוחד בקו לניו יורק - שלסאן דור אין מטוסים גדולים דיים לביצוע הטיסות ליעדים רחוקים כל כך. כדי לטוס לארה"ב תיאלץ החברה לחכור מטוסים רחבי גוף של אל על המסוגלים לבצע את הטיסות ליעדים ארוכי טווח. מהלך זה עלול לגרור התנגדות חריפה מצד ציבור הנוסעים החרדי - שלא יסכים לראות את המטוסים בסימון אל על נוחתים בשבתות ובחגים.



סאן דור שיפרה ברבעון הראשון של 2008 את ביצועיה והטיסה 58,123 נוסעים - גידול של 58% לעומת הרבעון הראשון של 2007. החברה הצליחה להתברג מתחילת השנה לרשימת עשר חברות התעופה שהטיסו מנתב"ג לחו"ל את מספר הנוסעים הגדול ביותר. החברה תפסה את המקום השישי ברשימה זו והקדימה חברות תעופה כמו בריטיש איירוויס ואוסטריין איירליינס. בריטיש הגיעה למקום השביעי עם 57,196 נוסעים ברבעון הראשון - ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. אוסטריין הגיעה למקום השמיני עם 55,524 נוסעים ברבעון הראשון - גידול של 24% לעומת אשתקד.



בפעם השביעית בשנה: אל על מייקרת את הכרטיסים



אל על תייקר את כרטיסי הטיסה שלה בכ-6.5% בממוצע ב-1 במאי, ובנוסף תגדיל את תוספת הדלק - רכיב משמעותי במחיר הכרטיס. זו העלאת המחירים התשיעית בחברה מאז אפריל 2007, והיא נובעת מהמשך התייקרות הדלק הסילוני.



מחברת התעופה נמסר אתמול כי תוספת הדלק תתייקר ב-15 דולר לכל קטע טיסה ליעדים קרובים - כמו מדינות אגן הים התיכון; ב-20 דולר לקטע טיסה בטיסות ליעדים בטווח הבינוני, כמו מדינות אירופה; וב-40 דולר לקטע טיסה ליעדים הרחוקים, כמו ארה"ב, המזרח הרחוק ודרום אפריקה. בנוסף, יתייקר בשיעור ממוצע של כ6.5% מחיר הבסיס של כרטיסי הטיסה.



העדכון, לפי הודעת החברה, יחול על מרבית היעדים בטיסות יוצאות ונכנסות. בחלק קטן מהיעדים יישאר המחיר בלא שינוי וביעדים מסוימים - כמו רוסיה והונגריה - תציע אל על כרטיסים זולים יותר. העלאת המחירים לא תחול על כרטיסים שיכורטסו עד 1 במאי.



סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים באל על, רמי לוי: "אל על מעדכנת את מחירי הטיסות בשל התייקרות מחירי הדלק העולמיים ועליית מחיר חבית נפט לרמה של כ-117 דולר. המשמעות היא הגדלת רכיב הדלק בהוצאות הטיסה ליעדים ארוכים לכ-69% לעומת כ-40% לפני כשנתיים. עדכון המחירים הוא מהלך מתבקש לאור היעדר מנגנון עדכון מחירים קבוע - בדומה לנהוג במחירי החשמל והדלק למכוניות. גם בעדכון הנוכחי הקפדנו לשמור על מחירים תחרותיים ביעדים רבים ואנו החברה האטרקטיווית ביותר לטיסות ישירות במטוסים חדישים ומחודשים המעניקה שירותי טרום טיסה מלאים. ההתייקרות במחירי הדלק היא תהליך שלילי הן לחברות התעופה והן לצרכן. אנו שואפים כל העת שהעדכון יהיה מינמלי ומקווים להיפוך המגמה. בפועל, אנו לא תמיד מצליחים להדביק את השינויים במחיר הדלק המלווים גם בהתייקרות תשומות טיסה אחרות".



"אל על ממשיכה לצאת במבצעים אטרקטיווים מאוד לטיסות במועדים נבחרים, כמו מבצע 60 למדינה המאפשר לרכוש כרטיסי טיסה למבחר יעדים באירופה במחיר של 360 דולר בלבד לנוסע".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully