וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטית מרדית ויטני, שצפתה את מחיקות הענק בסיטי, מעריכה כי החברה תפסיק לחלק דיווידנד

נמרוד הלפרן

21.4.2008 / 20:06

זאת עקב התרחבות הפסדיה בשנה; חתכה התחזית ל-2009

ויטני, אנליסטית CIBC וורלד מרקטס שנרכש על ידי בית ההשקעות אופנהיימר, הגדילה פי 3 את תחזית ההפסד שלה לסיטי לשנה הנוכחית, ל-45 סנט למניה, וחתכה את תחזית הרווח לשנת 2009 מ-2.5 דולר למניה ל-90 סנט למניה.



"כוחה של החברה בתחום הרווחים מוגבר באופן חמור", כתבה ויטני בדו"ח שפירסמה היום. כתוצאה מכך, עלולה סיטי להיאלץ "לגייס הון נוסף ממשקיעים חיצוניים", הוסיפה.



ויטני הזהירה כבר בחודש אוקטובר כי סיטי תיאלץ לרשום מחיקות, חודשיים לפני שהדבר פורסם רשמית. תחזית ויטני גרמה לסיטי לאבד כשליש משוויה, וגררה איומים על חייה של ויטני מצד משקיעים שהפסידו כספים.



לפני כחודש וחצי העריכה ויטני כי בעקבות קשייה הפיננסיים של סיטי, עשויה החברה להיאלץ למכור נכסים בסך 100 מיליארד דולר במטרה לגייס הון.



סיטי (סימול C), הבנק הגדול בארה"ב במונחי נכסים, דיווחה ביום שישי על הפסד רבעוני שני ברציפות לאחר שרשמה מחיקות של כמעט 14 מיליארד דולר בגין הפסדים מהשקעות עקב המשבר בשוקי האשראי והסאבפריים והקצאות לכיסוי חובות אבודים של לקוחות שלא הצליחו לעמוד בתשלומי משכנתאות, הלוואות לרכישת מכוניות ותשלומי בכרטיסי אשראי.



סיטי רשמה ברבעון הפסד של 5.11 מיליארד דולר או 1.02 דולר למניה - הפסד גדול יותר מזה שצפו האנליסטים, אשר הביא את סך ההפסדים של סיטי בשני הרבעונים האחרונים לכמעט 15 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להפסד של 95 סנט למניה. עם זאת, חלקם העריכו כי החברה צפויה לרשום הפסד גדול יותר.



כך למשל, האנליסט גאי מוסקובסקי מבנק ההשקעות מריל לינץ', אשר הוכתר כאנליסט הבנקאות המוביל בארה"ב על ידי כתב העת "אינסטיטושונל אינווסטור", צפה כי החברה תרשום הפסד נקי של 1.66 דולר למניה.



הכנסות החברה צנחו ב-48% ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ל-13.22 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 12.77 מיליארד דולר.



סמנכ"ל הכספים של סיטי, גרי קריטנדן, אמר בעת פרסום הדו"חות כי סיטי מתכננת לפטר 9,000 עובדים במהלך 12 החודשים הקרובים. מספר זה כולל 2,000 מתוך 6,200 הפיטורים שעליהם כבר הודיעה החברה קודם לכן.



מאז תחילתו של המשבר בשוק האשראי, ביצעה סיטי מחיקות בסך יותר מ-35 מיליארד דולר, ולחברה עדיין יש חשיפה של יותר מ-29 מיליארד דולר לשוק ה-CDO והחזקות הקשורות לשוק המשכנתאות.



סיטי גייסה בחודש נובמבר 7.5 מיליארד דולר מקרן ההשקעות הממשלתית של נסיכות אבו דאבי. בחודש ינואר הודיעה סיטי כי גייסה 14.5 מיליארד דולר נוספים ממשקיעים, בהן קרנות השקעות של ממשלות כווית וסינגפור.



מניית סיטי, אשר נוצרה לפני עשור בעקבות מיזוג סיטיקורפ ו-טראוולרס גרופ, איבדה מחצית משווייה בשנה החולפת בוול סטריט על רקע התרחבות המשבר בשוק האשראי. שווי השוק של סיטי נפל מתחת לאלה של בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן צ'ייס.



פרינס אשר שימש כמנכ"ל החברה במשך ארבע שנים, הוחלף בחודש דצמבר על ידי ויקראם פנדיט. שכרו הכולל של פנדיט בשנה שעברה בסיטי הסתכם ב-216 מיליון דולר.



ברבעון הרביעי של 2007 רשמה סיטי הפסד של 9.83 מיליארד דולר - ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה - לאחר שנאלצה לרשום מחיקות ערך בסך 18.1 מיליארד דולר בעקבות השקעות בשוק הסאבפריים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully