וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לא תהיה סינגפור

נמרוד הלפרן

21.4.2008 / 22:44

כך אמר מנכ"ל האוצר ירום אריאב במסגרת ראיון לעיתון "פייננשל טיימס". הציג את תוכניתו להפוך את ישראל למרכז פיננסים בינלאומי

מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, הציג את תוכניתו להפוך את ישראל למרכז פיננסים בינלאומי, במסגרת ראיון לעיתון "פייננשל טיימס". "אני לא חושב שנוכל להיות כמו סינגפור, אירלנד או שווייץ", אמר אריאב, שהוועדה הנושאת את שמו צפויה להגיש את המלצותיה לאישור הממשלה בחודש אוגוסט. "עלינו לפתח מודל משלנו, אבל המטרה הסופית היא לחזק את שוק ההון ולהפוך למרכז פיננסי", הוסיף. אריאב הודה בראיון כי ישראל אינה המדינה היחידה בעולם שמנסה להמציא את עצמה מחדש כמרכז פיננסים. כמו כן הודה כי במסגרת הניסיון להפוך למרכז פיננסים בינלאומי, לא תהנה ישראל מאותם היתרונות שמהם נהנתה בתחום ההיי טק - מגזר שהרוויח מההשקעות הגדולות במחקר ופיתוח של מערכות צבאיות בישראל. "אני יודע ששירותים פיננסים הם לא אותו הדבר, אבל גם היי-טק וגם פיננסים מבוססים על הון אנושי, ובתחום זה לישראל יש יתרון", אמר אריאב.

ה"טיימס" ציין גם כי אנליסטים ומומחים שותפים לדעה כי חוקי המס והרגולציה של ישראל עדיין נופלים בהרבה מאלו של ארה"ב או בריטניה, אולם מוסיפים כי הם אינם מהווים עוד מחסום רציני.
באחרונה, אריאב משווק את החלום שלו כמעט בכל הזדמנות. בחודש שעבר עשה זאת בניו יורק ובבוסטון, במפגש עם אנשי עסקים מהמובילים בארה"ב; ולפני כן נפגש עם אנשי קרן המטבע הבינ"ל (IMF) בירושלים. אריאב גם נפגש עם 60 נציגים של בנקים, בתי השקעות, קרנות ניהול נכסים וקרנות גידור מהעולם, בכנס הבינלאומי שאירגן בנק הפועלים בחודש שעבר. כעת התראיין כאמור גם לעיתון "פייננשל טיימס".

בכנס שנערך בחודש שעבר במשכנות שאננים בירושלים, בהשתתפות נציגי ה-IMF ובנק ישראל, חשף אריאב חלק מתוכניתו להפוך את ישראל למרכז פיננסים גלובלי. מנכ"ל האוצר טען בפני בכירי ה-IMF והמשק כי לישראל יש יתרונות רבים, כמו הון אנושי משכיל ואיכותי, מומנטום חיובי בזכות רפורמות מוצלחות שבוצעו בשנים האחרונות בשוק ההון ותרבות של יזמות במגוון תחומים רחב.

בנוסף, בישראל ישנם רבים השולטים במגוון שפות, והמערכת הפיננסית פועלת גם ביום ראשון. עוד יתרון נובע מכך שישראלים ויהודים רבים נחשבים בכירים בבנקים בינלאומיים גדולים, בבתי השקעות, בקרנות ניהול ובקרנות גידור, וכן במחלקות לכלכלה, מינהל עסקים ובנקאות באוניברסיטאות המובילות בעולם. עם זאת, לישראל גם חולשות המעיבות על היכולת לממש את התוכנית השאפתנית: המצב הגיאו-פוליטי, ממשלה לא יציבה, ביורוקרטיית יתר, העדר מערכת רגולציה מרכזית אחת, העדר תחרות בשוק הפיננסי, חוב לאומי גבוה, חוב אקטוארי גבוה במערכת הפנסיה והעדר חינוך פיננסי.

בספטמבר 2007 מינה שר האוצר, רוני בר-און, את מנכ"ל משרדו אריאב לראש ועדה לרפורמה חדשה בשוק ההון. מטרות הוועדה היו הפיכת שוק ההון הישראלי למודרני, תחרותי, פתוח, יעיל, אטרקטיווי ומהמובילים בעולם. עוד מטרה מרכזית של הוועדה היתה פיתוח ויצוא של שירותים פיננסיים, כמנוע נוסף לצמיחת המשק.

  • עוד באותו נושא:
  • אריאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully