וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

יעל פולק

21.4.2008 / 23:30

העלייה במחירי הנפט עמדה בראש סדר היום של הבורסה בניו יורק. נאסד"ק הוסיף 0.2% ודאו ג'ונס נחלש ב-0.2%

בוול סטריט הסתיים יום המסחר הראשון השבוע במגמה מעורבת. אתמול התפרסמו תוצאות חלשות מן הצפוי של בנק אוף אמריקה ומחיר השיא של הנפט הגיע אל מעל ל-117 דולר לחבית בעקבות התקפה על צינור נפט מרכזי בניגריה וחששות כי לא יהיה די בהיצע הנפט העולמי כדי לעמוד בביקוש הגובר.

נאסד"ק הוסיף 0.2% לרמה של 2,408 נקודות, דאו ג'ונס נחלש ב-0.2% לרמה של 12,822 נקודות ו-S&P 500 השיל 0.2% לרמה של 1,388 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו עליות שערים במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן ירדה ב-0.031% לרמה של 3.712%.

חששם של כלכלנים בארה"ב מהמצב הכלכלי גובר, והערכות הן כי הסיכויים למיתון בחודשים הקרובים גדלים. האיגוד האמריקאי לכלכלנים עסקיים (NABE) דיווח כי 109 חבריו שהשיבו לסקר רבעוני בין ה-24 במארס ל-8 באפריל, דיווחו על תחושות שליליות לגבי הרבעון הראשון ותחזיות קודרות בטווח הקרוב.

זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור (GIC), שהשקיעה 18 מיליארד דולר בחודשים האחרונים בענקית הפיננסים סיטי וב-UBS לאחר שאלו נקלעו לקשיי נזילות בעקבות משבר האשראי העולמי - העריכה היום כי כלכלת העולם עומדת ככל הנראה להיכנס למיתון החמור ביותר מזה שלושה עשורים. "אנו עשויים לעמוד בפני מיתון שיהיה ארוך יותר, עמוק יותר ורחב יותר מכל מיתון אחר שחווינו ב-30 השנים האחרונות", אמר טוני טאן, סגן יו"ר GIC.

הבנק השני בגודלו בארה"ב, בנק אוף אמריקה (סימול: BAC), הודיע היום כי רווחיו צנחו ברבעון השלישי ברציפות בעקבות מחיקות של 6 מיליארד דולר. הרווח הנקי ברבעון צנח ב-77% ל-1.21 מילארד דולר, לעומת 5.26 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. הכנסות הבנק הסתכמו ב-17.3 מיליארד דולר - ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל.

ענקית התרופות מרק דיווחה כי רווחי הרבעון הראשון זינקו ב-94% והסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר, תוצאות שהתעלו על תחזיות האנליסטים. זאת, בעקבות עליות במכירות נוגד הכולסטרול Vytorin ותרופות אחרות של החברה. רווחי חברת התרופות האמריקאית אלי לילי הוכפלו, לפי נתוני הדו"ח הרבעוני שפירסמה היום החברה. אלי לילי הרוויחה 1.06 מיליארד דולר, או 97 סנט למניה, לעומת רווח של 508.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים חזו כי החברה תרשום רווח רבעוני של 96 סנט למניה.

במגזר הטכנולוגיה, יאהו צפויה לפרסם מחר את דו"חותיה, בעודה מצפה להצעת רכש אטרקטיווית ממיקרוסופט, שהגישה כבר ליאהו הצעת רכש של 31 דולר למניה במזומן ובמניות.

אלדין, המתמחה בתוכנות הגנה על זכויות יוצרים דיגיטליות, תוכנות לאבטחת תוכן דיגיטלי והתקנים ניידים זעירים (UBS) שמשמשים לזיהוי מרחוק של משתמשים ברשת תקשורת ארגונית, פירסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון: החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 3.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. אלדין דיווחה הכנסות שיא של 30 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008, גידול של 19% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל, שהסתכמו 25.2 מיליון דולר.

יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית, סרגון, דיווחה על הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2008. החברה דיווחה על זינוק של 39% בהכנסות הרבעון הראשון ל-47.2 מיליון דולר לעומת 33.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בהשוואה לרבעון הקודם, בו הסתכמו ההכנסות ב-46.1 מיליון דולר, נרשמה עלייה של 2%. בשורה התחתונה, רשמה החברה זינוק של 65% ברווח הנקי ברבעון, שהסתכם ב-4.3 מיליון דולר. בתגובה לפרסום הדו"חות איבדה מניית סרגון 2.7% בסיום המסחר ביום שישי.

גיוון אימג’ינג הודיעה היום על חתימת מסמך עקרונות עם חברת אולימפוס היפאנית, לגבי פשרה בין שתי החברות, במסגרת תביעת הפטנטים ההדדית שמתנהלת בארה"ב בנוגע למוצרי שתי החברות בתחום האנדוסקופיה באמצעות גלולה (Capsule Endoscopy). האנליסט זיו טל מבית ההשקעות אוסקר גרוס הוריד את ההמלצה למניית גיוון אימאג'ינג ל"החזק" והוריד את מחיר היעד של המניה ל-16 דולר. זאת, לעומת המלצה קודמת של "קנייה" ומחיר יעד של 20 דולר למניה.

המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת בוול סטריט: בין המניות שסבלו ממגמה שלילית במסחר מניית אלדין, שצנחה לאחר פרסום דו"חות הרבעון הראשון; מניית צורן,המפתחת ומשווקת שבבים למכשירי מולטימדיה; ומניית חברת התרופות טבע. בין המניות הישראליות שנהנו מעליות נמצאת מניית די.אס.פי גרופ, ספקית שבבי המולטימדיה, מניית חברת פיתוח השבבים, מלנוקס; מניית ורינט, המתמחה בפיתוח תוכנות להקלטה וניתוח של קול ווידיאו ומניית נייס, העוסקת במערכות להקלטת קול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully