וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאו תשואות של אילן בן דב נהפכה לבעלת עניין בדלק נדל"ן

מיכאל רוכוורגר

22.4.2008 / 7:16

טאו רכשה מניות בכ-2.2 מ' ש' הגיעה לאחזקה של 5.13%



חברת שבשליטת אילן בן דב, שהיא חברת אחזקות בתחומי הנדל"ן, האנרגיה, הפיננסים, החקלאות ועוד, נהפכה לבעלת עניין בחברת שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה ובניהולו של איליק רוז'נסקי.



טאו תשואות מדווחת כי רכשה בתקופה האחרונה מניות של דלק נדל"ן בתמורה כוללת של כ-2.2 מיליון שקל והגיעה לאחזקה של יותר מ-5% מהון המניות של דלק נדל"ן (כ-5.13%) ההופכת אותה לבעלת עניין בדלק נדל"ן.



אחזקה זו שווה כיום "על הנייר" כ-87.2 מיליון שקל, אחרי שמניית דלק נדל"ן החלה מראשית החודש בתהליך של תיקון שהסתכם עד עכשיו בעלייה של כ-20%, וזאת לאחר שהתרחקה בכ-70% מהשיא שרשמה בשנה שעברה. אתמול זינקה המניה בכ-3.6%.



לפני כחמישה חודשים הקצתה דלק נדל"ן 6.355 מיליון ממניותיה לטאו, מה שהיווה אז כ-4.99% מהון המניות של דלק נדל"ן, בתמורה כוללת של כ-138.2 מיליון שקל. בינתיים טאו מופסדת "על הנייר" מהשקעה זו כ-43 מיליון שקל.



עסקה זו בוצעה כדי להבטיח את הישארותה של דלק נדל"ן במדד ת"א 100 ובמדד ת"א נדל"ן 15, לנוכח תקנות של הבורסה המחייבות את החברות הנכללות במדדים המובילים להגיע לאחזקה מינימלית של 25% בידי הציבור.



כמו כן, מכרה אז טאו תשואות לדלק נדל"ן כ-2.9% מהון המניות של חברת דלק גלובל (DGRE) הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון ומרכזת את הפעילות של קבוצת דלק נדל"ן בתחום הנכסים המניבים במערב אירופה ובקנדה.



בנוסף חברת דלק נדל"ן נכסים מניבים, החברה הבת של דלק נדל"ן (80%, ב-20% מחזיקה חברת הביטוח מגדל), מנהלת מגעים מתקדמים עם חברת טאו תשואות נדל"ן לרכישת חלקה של טאו - 25%, בשותפות המחזיקה בכ-50% בקניון מול הים באילת, לפי מחיר המשקף לקניון שווי של כ-1 מיליארד שקל.



בתוך כך דיווח אתמול בית ההשקעות אקסלנס שבשליטת חברת הביטוח הפניקס של קבוצת דלק, רוני בירם וגיל דויטש, כי נהפך לבעל עניין בדלק נדל"ן, והוא מחזיק כיום בכ-0.83% מהון המניות של החברה. אמנם לא מדובר באחזקה של 5% בדלק נדל"ן, אך בשל היותה של קבוצת דלק בעלת השליטה באקסלנס, מדווח בית ההשקעות על העסקות הללו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully