וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א נסגרה בעליות קלות

טל לוי

22.4.2008 / 15:10

המדדים המובילים הוסיפו לערכם 0.2%. כימיקלים לישראל טיפסה ב-2.8%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.9% ומדד הבנקים ירד ב-0.3%

הבורסה של תל אביב ישרה קו עם בורסות העולם וסיימה את יום המסחר השני השבוע בעליות שערים קלות: מדד המעו"ף הוסיף 0.2% וננעל ברמה של 1,097.5 נקודות ומדד תל אביב 100, שהוסיף שיעור דומה, ננעל ב-1,1018.3 נקודות. מחזורי המסחר היו דלים במיוחד והסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל בלבד. גם היום התנהל המסחר במתכונת מקוצרת בשל חופשת חול המועד פסח. המסחר המוקדם מקשה על המשקיעים ליישר קו עם פתיחת המסחר הצפויה הערב בוול סטריט.

אתמול רווחו הערכות כי בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 3.25% - הנמוכה אי פעם ששררה בישראל. אמנם, מדד המחירים לצרכן לחודש מארס עלה בשיעור מפתיע של 0.3% לעומת התחזיות לירידה במדד. גם מדד חודש אפריל צפוי להיות גבוה - אולם הכלכלנים סבורים כי המיתון בארה"ב יסייע לבלימת עליית המחירים בישראל.

הכוכב של החודש האחרון, מדד מניות הנדל"ן סיים בירידה של 0.9%. בחודש האחרון הוסיף מדד הנדל"ן 27% לערכו אם כי הוא עדיין מציג תשואה שלילית של 22% מתחילת השנה. גזית למשל מציגה תשואה של 80% בחודש האחרון אם כי מתחילת השנה איבדה 24% משווייה.

חביבת המשקיעים הזרים, כימיקלים לישראל, נסחרה במחזור גבוה לאחר שסיימה אתמול את המסחר בירידות שערים. כי"ל שזכתה בשבועות האחרונות למבול של המלצות חיוביות, ספגה ירידות לאחר שנודע כי הממשלה הסינית העלתה בסוף השבוע שעבר את המכסים על יצוא דשנים מעשרות אחוזים למעל 100%. עם זאת, לא ברור מדוע דווקא כי"ל, שמייצאת אשלג גם לסין, אמורה להיות מושפעת מהמהלך. האנליסטית לימור גרובר מפסגות העלו את מחיר ההמלצה למניה ל-79 שקלים (גבוה ב-20% ממחיר המניה היום) וכתבה כי "עליית מחירי הדשנים מובילה להעלאת מחיר היעד - כנראה לא בפעם האחרונה". העליות בכי"ל דחפו מעלה גם את מניית החברה האם, החברה לישראל, שבשליטת משפחת עופר.

עוד במגזר הכימיה, המתחרה הגדולה של מכתשים אגן, סינג'נטה, פרסמה הבוקר תוצאות רבעוניות טובות המעידות על עלייה של 20% בהכנסות. האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון צופה כי מכתשים תציג "רבעון ראשון חזק". טבע נסחרת בירידות קלות גם לאחר שבנק ההשקעות HSBC העלה את מחיר היעד למניה מ-47 דולר ל-52 דולר והותיר המלצת "נייטרלי". טבע נסחרת כיום במחיר של 47 דולר.

תסבוכת האג"ח של פועלים

תיק איגרות החוב של בנק הפועלים ממשיך להסב לו צרות: משך החיים הממוצע של תיק איגרות החוב של הבנק גדל בחודשים האחרונים מ-4.1 שנים לכ-6.8 שנים. פירוש הדבר כי התושבים בארה"ב שאמורים לפרוע את המשכנתאות שקיבלו, אינם מצליחים לעשות זאת היטב כך שההחזרים מתעכבים ואיגרות החוב של הבנק מאבדות מערכן. בסך הכל, מחק הבנק כמיליארד דולר כאשר 330 מיליון דולר מסווגים כהפסד קבוע ו-762 מיליון דולר נוספים מסווגים כהפסד בעל אופי זמני בלבד. פירוש הדבר הוא כי הבנק סבור שייתכן שערך האיגרות הללו ישוב לעלות. בנק לאומי נסחר במגמה הפוכה.

אל על, שבשליטת האחים בורוביץ', מעוניינת לפתוח בתחרות מול חברות זרות ולהפעיל טיסות סדירות מוזלות באמצעות סאן דור החברה הבת. סאן דור מבקשת רישיון להפעיל קווי תעופה סדירים לשורת יעדים באירופה וארה"ב. זאת, כחלק מהסכמי התעופה החדשים של ישראל המתירים לחברה ישראלית נוספת להפעיל טיסות סדירות כמוביל נקוב. אל על תייקר את כרטיסי הטיסה שלה בכ-6.5% בממוצע ב-1 במאי, ובנוסף תגדיל את תוספת הדלק - רכיב משמעותי במחיר הכרטיס. זו העלאת המחירים התשיעית בחברה מאז אפריל 2007, והיא נובעת מהמשך התייקרות הדלק הסילוני.

מניית אלדין, המתמחה בתוכנות הגנה על זכויות יוצרים דיגיטליות, יישרה קו עם המסחר בארה"ב וסיימה בירידה חדה לאחר שפרסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. הדו"חות העידו על שחיקה ברווחיות הגולמית של החברה יחד עם עלייה בהוצאות התפעול וכן הורדת תחזית שהוציאה החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully