וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח בתאגיד סמסונג

הדר תדמור

22.4.2008 / 9:28

היו"ר לי קון הי יתפטר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין שחיתות. החזיק קופה של מעל 200 מיליון דולר למתן שוחד לפקידי ממשלה

יו"ר תאגיד סמסונג הדרום קוריאני, לי קון הי, יתפטר מתפקידו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין שחיתות, העלמת מס והפרת אמונים. גם סגן היו"ר לי האק סו ונשיא התאגיד קין אין ג'ו יתפטרו מתפקידיהם עד ליוני הקרוב - כך נכתב בהודעה שפירסם התאגיד היום. בנוסף, תסגור החברה את מחלקת התיאום האסטרטגי, אשר מתאמת בין חטיבות התאגיד השונות. התפטרות הבכירים תיצור ריק בהנהלתו של התאגיד בן ה-59 שנים, הכולל את סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית הטלפונים הסלולרים, השבבים והמסכים הדקים הגדולה באסיה.

בחודש ינואר החלה התביעה בדרום קוריאה לחקור את בכירי תאגיד סמסונג, שבבעלותו ענקית הטכנולוגיה סמסונג אלקטרוניקס, באשמת העלמת כספים והחזקת קופה קטנה שבה למעלה מ-200 מיליון דולר, למטרת שוחד פקידי ממשלה. פרשת השוחד, שכונתה על ידי פרשנים פוליטיים בדרום קוריאה כ"רפובליקת סמסונג", פרצה בתחילת נובמבר 2007. קים יונג צ'ול, לשעבר מנהל המחלקה המשפטית של סמסונג, חשף כי החברה הפעילה קרן חשאית שהעבירה תשלומי שוחד לתובעים, לשופטים, לעיתונאים ולפקידי ממשלה. זאת, כדי למנוע בדיקות משפטיות של סוגיות הקשורות להתנהלותו של יו"ר סמסונג, לי קון הי, בהן העברת השליטה בחברה לילדיו.

בשבוע שעבר הוגש כתב האישום נגד לי קון הי. היו"ר מואשם כי העלים מסים בשווי 112.8 מיליארד וון, והפר אמונים לאחר שגרם לחברה להפסדים בשל מינוי בנו לראשות אחת מחטיבות התאגיד. עם זאת, התביעה לא מצאה עדויות לשוחד של פוליטיקאים על ידי לי. "אני מצטער מאוד שגרמתי לדאגה רבה הקשורה לחקירה", אמר היו"ר לי בפני עיתונאים. "אני אשא באחריות החוקית והמוסרית המלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully