וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רכישה מוצלחת למרדוק: ניוז קורפ מתקרבת לרכישת העיתון "ניוזדיי" מהמו"לית טריביון בכ-580 מ' ד'

סוכנויות הידיעות

22.4.2008 / 10:53

"וול סטריט ג'ורנל" - החברות הסכימו על מחיר הרכישה

לפי הדיווח, ניוז קורפ וטריביון, הנמצאת תחת שליטתו של איל הנדל"ן סמואל זל מאז השנה שעברה, הגיעו להסכמה על עיקרי העסקה, כולל המחיר, אך העסקה עדיין עשויה להיכשל כל עוד שתי החברות דנות בפרטים הסופיים.



לפי תנאי העסקה המסתמנים, "ניוזדיי" יהיה חלק מחברה משותפת שתכלול את העיתון "ניו יורק פוסט" שבבעלות ניוז קורפ ומספר נכסים נוספים שבבעלות החברה. ניוז קורפ תחזיק בנתח השליטה בעיתון, כאשר הטריביון תחזיק בנתח הקטן מ-5%.



טריביון, שנרכשה באפריל על ידי זל תמורת 8.2 מיליארד דולר, מבקשת בימים אלה למכור חלק מנכסיה, לאחר שרשמה הפסד של 78.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת הכספים לעומת רווח של 239מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. עבור השנה כולה, דיווח טריביון על רווח של 86.9 מיליון דולר לעומת רווח של 594 מיליון דולר בשנה שעברה. טריביון, בראשות היו"ר והמנכ"ל זל, מוציאה לאור בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון".



זל אמר לאחר רכישת ההוצאה כי הוא אינו מתכוון למכור חלק מעיתוניה, אולם בביקורים אחרונים שערך במערכות חלק מהעיתונים, הבהיר זל כי מצבה הפיננסי של טריביון גרוע יותר מכפי שצפה, וכי ייתכן שיאלץ לשנות את תוכניותיו. חלק מעיתוניה של החברה, בהם ה"אורלנדו סנטינל" וה"לוס אנג'לס טיימס", רשמו ירידה חדה בהכנסות מפרסומות, בין היתר בשל חשיפתם לשוקי הנדל"ן המצויים בקשיים בקליפורניה ובפלורידה.



"ניוזדיי" יהיה העיתון הגדול השני שרוכש מרדוק בחודשים האחרונים, לאחר רכישת מו"לית ה"ג'ורנל" דאו ג'ונס. רכישת "ניוזדיי" צפויה למחוק הפסדים שנתיים של כ-50 מיליון דולר, שרושמת ניוז קורפ בשל ה"ניו יורק פוסט" ולהוביל את החברה המשותפת לרווח תפעולי של 50 מיליון דולרים.



בשנה שעברה דיווח "ניוזדיי", אחד מעיתוניה היוקרתיים ביותר של טריביון, על תפוצה יומית של 387 אלף עותקים - התפוצה העשירית בגודלה בארה"ב. בחודש שעבר דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי שלושה מענקי המדיה הגדולים בניו יורק מתחרים על רכישת העיתון, בהם מרדוק, ג'יימס דולאן - בעליה של קבוצת הכדורסל ניו יורק ניקס ויו"ר חברת הכבלים האמריקאית כייבל ויז'ן - ומורטימר צוקרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully