וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'רום קרוויאל - המואשם בהפסדי ענק לבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל - עשוי להיתבע על ידי הממונה עליו בבנק

סוכנויות הידיעות

22.4.2008 / 14:24

לטענת המנהל: קרוויאל מנע את התקדמותו המקצועית

לפי הדיווח, ארין קורדל בן ה-36, אחד מהמנהלים הממונים על קרוויאל במהלך עבודתו בסוסייטה ז'נרל, הגיש בקשה להצטרף כתובע אזרחי לכתב האישום הפלילי, שהוגש נגד קרוויאל במסגרת ניסיונו לזכות בפיצויי נזיקין מקרוויאל. במידה ובקשתו של קורדל תאושר, צפויים מנהלים נוספים בסוסייטה ז'נרל להגיש בקשות דומות. הבקשה מתבססת על חוק צרפתי המאפשר לקורבנותיו של פשע להצטרף כתובעים לתיק פלילי נגד מבצעו.



קורדל נמנה עם שורה של מנהלים בסוסייטה ז'נרל הצפויים לעמוד בפני הליכים משמעתיים, משום שלא הצליחו לאתר בזמן את העסקאות הבלתי מאושרות שביצע קרוויאל. העיתון הצרפתי "לה פיגארו" דיווח כי קורדל, אשר מונה כמנהל הדסק שבו עבד קרוויאל באביב שעבר - עשוי להיות מפוטר בעקבות הפרשה.



נגד קרוויאל בן ה-31 הוגש בפברואר כתב אישום בגין הפרת אמונים, פריצה למחשבים וזיוף מסמכים, לאחר שצבר בחשאי פוזיציות לונג בהיקף של עשרות מיליארדי יורו בשוקי החוזים העתידיים על מדדי מניות אירופים - בעיקר דאו ג'ונס, יורו סטוקס 50, ומדד דאקס הגרמני - על בסיס הערכה כי בשווקים אלה צפויות עליות. הנפילות החדות בשוקי המניות העולמיים בינואר הם שהובילו להפסדים הכבדים. אם יורשע, צפוי קרוויאל לעמוד בפני שלוש שנות מאסר וקנסות כבדים.

לטענת קורדל, קרוויאל הצליח להערים עליו באמצעות מסמכים מזויפים, אשר נועדו להסתיר את העסקאות הבלתי מאושרות שביצע. פרקליטו של קורדל, ז'אן-רנה פרטואה, אמר כי מרשו סבל מנזק תדמיתי חמור בעקבות הפרשה, וטען כי הוא זכאי להפוך לצד בתביעה הפלילית נגד קרוויאל. בחקירתו, טען קרוויאל כי קורדל ומנהלים אחרים בסוסייטה ז'נרל ידעו על העסקאות שביצע, אך העלימו עין כל עוד הוא הצליח לגרוף רווח עבור הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully