וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נגע בשיא של 118.05 דולר לחבית על רקע חששות כי ההיצע הקיים לא יספיק כדי לעמוד בביקוש

אשר שכטר

22.4.2008 / 14:37

עובדיו של בית זיקוק בסקוטלנד איימו היום לפתוח בשביתה

ענקית הנפט רויאל דאץ'-של הודיעה בסוף השבוע כי מתקנים של החברה באזור הדלתא של נהר הניז'ר נפגעו בהתקפה מצד אנשי "התנועה לשחרור הדלתא של הניז'ר" (MEND). ההתקפה גרמה לתפוקתה של החברה במדינה לרדת ב-169 אלף חביות ליום, והובילה אותה להעריך כי היא עשויה להתקשות לספק חלק מהחוזים לחודשי מאי ואפריל. התקפות ה-MEND על מתקני הנפט באזור הדלתא של הניז'ר חתכו מאז 2006 את תפוקת הנפט של ניגריה, יצואנית הנפט הגדולה באפריקה ואחת מספקיות הנפט הגדולות ביותר של ארה"ב, בכ-25%.

בסקוטלנד, איימו עובדיו של בית זיקוק בגריינג'מאות' לפתוח בשביתה, על רקע מחלוקת הנוגעת לתנאי הפנסיה שלהם. בית הזיקוק מייצר כ-200 אלף חביות מדי יום. במקסיקו, הודיעה היום חברת הנפט הממשלתית פטרולאוס מקסיקנוס כי תפוקת הנפט של המדינה נפלה ב-7.8% ברבעון הראשון של 2008 ל-2.91 מיליון חביות ליום.



בעקבות החששות כי לא יהיה די בהיצע הנפט העולמי כדי לעמוד בביקוש הגובר, זינק היום מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה במאי לשיא של 118.05 דולר לחבית. מחיר החוזים רושם כעת עלייה של 0.3% ל-117.73 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עולה ב-0.4% ל- 114.85 דולר לחבית.



בכירי ארגון אופ"ק - האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית - אמרו בסוף השבוע כי הארגון אינו מתכוון להעלות את תפוקתו, למרות דרישתה של ארה"ב מהארגון להעלות את תפוקת הנפט כדי לצנן את מחירי האנרגיה הגואים. עבדאללה אל-בדרי, מזכ"ל אופ"ק, העריך ביום ראשון כי מחירי הנפט צפויים להמשיך לעלות ואמר כי הארגון יהיה מוכן להעלות את תפוקת הנפט שלו במידה שהעלייה במחירים תהיה תוצאה של מצב בו ההיצע נמוך מהביקוש, אולם הוסיף כי זה אינו המצב כעת, וכי הסיבה לעליית מחירי הנפט היא חולשת הדולר והשקעות ספקולטיביות בשוק.



נשיא אופ"ק, חכיב חליל, אמר גם הוא ביום ראשון כי הארגון אינו צפוי להעלות בתקופה הקרובה את תפוקת הנפט שלו, ואמר כי "גם אם היינו מעלים את התפוקה, לא היינו מוצאים מי שיקנה אותה". נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר בשבוע שעבר כי רמת מחירים של 115 דולר לחבית עודנה נמוכה מדי, וכי מחיר הנפט טרם משקף את שוויו האמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully