וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מכתשים אומרים לא למכירה

עובדי החברה שבשליטת נוחי דנקנר, הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות פרסום כוונתו למכור כ- 50% מאחזקות חברת כור במכתשים אגן

בעקבות פרסום ההודעה של חברת כור מאמש, כי קיימת התעניינות מצד מספר גופים בינלאומיים לרכוש 50% מאחזקותיה של יצרנית חומרי ההדברה לחקלאות, חברת מכתשים אגן (39%), הכריזו היום (שלישי) עובדי מפעל מכתשים שבנגב על סכסוך עבודה. מפעל אגן הממוקם הממוקם באשדוד אינו מצטרף לסכסוך, היות והוא נמצא במרחב אחר ותחת הסכם קיבוצי שונה מזה שעליו חתומים עובדי מכתשים.

מהסתדרות נמסר, כי "לפני כחודשיים ולאחר שההסתדרות במרחב הנגב אישרה את בקשת מועצת העובדים לסכסוך עבודה במכתשים, הועברה לידי ההסתדרות במרחב הנגב התחייבות מפורשת כי אין כוונה למכור את מכתשים אגן וכי כל פעולה של שינוי בעלות תיעשה בהתאם להוראות ההסכם הקיבוצי ובשיתוף של נציגות העובדים. ברוח הדברים האלו אף נחתם הסכם מחייב בין הנהלת מכתשים לנציגי ההסתדרות בנגב. לאור התחייבות זו הוסר סכסוך העבודה שהוכרז בנושא זה על ידי מזכירות ההסתדרות במרחב הנגב. אולם, למרות התחייבות מפורשת זו שניתנה על ידי בא כוח הנהלת החברה, עו"ד עמי שחר ממשרד נחום פינברג ושות', הבוקר פורסם דבר קיום מגעים למכירת חלק מאחזקות חברת כור במכתשים. בקיום מגעים מעין אלו יש הפרה בוטה של התחייבות הנהלת החברה בפני מועצת העובדים במכתשים וההסתדרות במרחב הנגב".

עיניים צרות

לעובדים טענות נוספות כנגד ההנהלה: "לצד המגעים למכירת מכתשים, ממשיכה הנהלת החברה לנקוט בצעדים חד צדדים אשר אינם מקובלים על נציגות העובדים ואינם מתיישבים עם ההסכם הקיבוצי הקיים במפעל. במהלך טקס הרמת כוסית במכתשים ברמת חובב ערב חג הפסח, הודיעה הנהלת החברה כי אין בכוונתה לאשר פרישה לפנסיה מוקדמת. מדובר בהחלטה חד צדדית אשר מנוגדת לדרישת נציגות העובדים ולהסדרים והנהלים הקיימים במכתשים מזה שנים ארוכות.

לאור צעדי ההנהלה הוחלט הבוקר לאשר את בקשתו של יו"ר מועצת העובדים במכתשים, יעקב כהן להכרזת סכסוך עבודה בחברה. סכסוך העבודה אושר בנוהל חירום באמצעות הצבעה טלפונית של כל חברי מזכירות המרחב. מיד בתום תקופת הצינון של סכסוך העבודה ובמידה והנהלת החברה לא תתעשת יש כוונה לפתוח בצעדים ארגוניים הדרגתיים עד להשבתה מלאה של המפעל ברמת חובב".

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף : "צר לנו כי נוחי דנקנר ובכירי הנהלת מכתשים אגן מעדיפים לראות בעיניים צרות אך ורק את שורת הרווח בדו"חות הרבעוניים וממהרים 'לגזור קופון' באמצעות מכירה ספקולטיבית של החברה לצורכי התעשרות בלבד. התנהגותם מלמדת כי הם אינם רואים ואינם מעריכים את מאות העובדים הותיקים והחרוצים אשר במסירותם הם הנכס האמיתי של חברת מכתשים. אני מקווה כי הנהלת החברה תתעשת ולא נצטרך להגיע לכדי צעדים ארגוניים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully