וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האזהרות: זינוק של 22%% ברווחיה של ענקית התקשורת האמריקאית AT&T ברבעון הראשון של 2008

אשר שכטר

22.4.2008 / 16:22

הזינוק ברווחי AT&T התאפשר הודות למכירות ה-iPhone



(סימול T) חברת הטלפון הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על זינוק של 22% ברווחיה הרבעוניים, על רקע תוספת של 1.3 מיליון מנויים לשירותי הסלולר של החברה. זאת על רקע החששות כי הכנסותיה של החברה ייפגעו בעקבות ההאטה בכלכלת ארה"ב.



הרווח הנקי של AT&T הסתכם במהלך הרבעון הראשון של 2008 ל-3.46 מיליארד דולר או 57 סנט למניה לעומת רווח של 2.85 מיליארד דולר או 45 סנט למניה ברבעון הראשון של 2007. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-30.7 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון, גידול של 6.1% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ללא הוצאות חד פעמיות - רשמה AT&T רווח של 74 סנט למניה, מעל תחזיות האנליסטים לרווח של 72 סנט למניה.



העלייה ברווחיה של AT&T התאפשרה הודות לעלייה של 18.3% בהכנסותיה של חטיבת הסלולר ל-11.8 מיליארד דולר, על רקע מכירות ערות של מכשיר ה-iPhone של אפל, אותו AT&T מוכרת ומפעילה באופן בלעדי בארה"ב. 1.3 מיליון מנויים חדשים הצטרפו לשירותי הסלולר של AT&T במהלך הרבעון, ואפשרו לחברה לסיים את הרבעון הראשון עם 71.4 מיליון מנויים.



"תוצאותינו לרבעון הראשון מחזקות את ביטחוננו לעמוד בתחזית הרווח שלנו לשנת 2008", אמר מנכ"ל AT&T, רנדל סטיבנסון, לאחר פרסום התוצאות.



בינואר, הוביל סטיבנסון למחיקה של 13 מיליארד דולר משווי השוק של AT&T, לאחר שהזהיר כי החברה עומדת בפני "חולשה" בשוק השירותים ללקוחות פרטיים בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב, וציין כי החברה החלה לנתק מספר גדול של מנויי טלפון ואינטרנט מהיר בגין אי-תשלום חשבונות.



בשבוע שעבר הודיעה AT&T כי בכוונתה לפטר כ-1.5% מכוח העבודה שלה, כ-4,600 עובדים, על רקע ירידה בהכנסות משירותי טלפונים קוויים וייקור העלויות של פריסת שירותי אינטרנט מהיר. מניית AT&T ירדה ב-9.6% מאז תחילת השנה, על רקע חששות כי רווחיה ייפגעו בעקבות ההאטה בארה"ב.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully