וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום בגין הונאה ושחיתות הוגש נגד שותפו של קובי אלכסנדר בנמיביה - מתיאס שיוודה

TheMarker

22.4.2008 / 17:22

מואשם בפרשת הונאת הביטוח הלאומי שמסעירה את נמיביה

לפי "נמיביאן", השבעה יואשמו בעשרה סעיפי הונאה, שחיתות ועדות שקר בגין מעורבותם בפרשת אויד אינווסטמנט קורפוריישן (Avid Investment Corporation) - פרשת ההונאה הגדולה ביותר שמגיעה לבית משפט בנמיביה. בנוסף הוגשו כמה סעיפי אישום בגין גניבה והפרת חוק החברות הנמיבי.



לפי האישומים, השקיעה ב-2005 הרשות לביטוח לאומי בנמיביה 30 מיליון דולר נמיבי (כ-3.8 מיליון דולר) בחברת ההשקעות - שלדברי העיתון הינה חסרת ניסיון, אך מרובת קשרים פוליטיים. הכסף הושקע לכאורה, מחוץ לנמיביה, אך למעשה, כך נטען, הועבר לחשבונות פרטיים של הנאשמים השונים.



בעקבות היעלמות הכספים, פתחה ממשלת נמיביה בחקירה שהובילה למעצר השביעי בשבוע שעבר. לפי האישומים, השבעה העמידו פנים כי אויד היא חברת השקעות מבוססת בעלת עבר השקעות מוכח, בעלי מניות יציבים.



שיוודה, שהוצג כשותפו של מייסד חברת קומברס, קובי אלכסנדר, בנמיביה, בה הוא מבקש להימנע מהסגרה לידי ארה"ב בגין מעורבותו בשערוריית הבקדייטינג בקומברס, עומד בראש חברת הנשק הממשלתית של נמיביה - ווינדוהקר משינפבריק (WMF), המייצרת, בין השאר, כלי רכב משוריינים לפינוי מוקשים. החברה מכרה באחרונה כלי רכב לצבא עיראק והדבר עורר סערה בפרלמנט של המדינה האפריקאית.



בעבר סיפר שיוודה ל-TheMarker על קשריו עם אלכסנדר, החי כיום בנמיביה עם משפחתו, מאז נתפס שם על ידי האינטרפול ב-2006. "אצלנו לא רואים באלכסנדר עבריין, אלא אזרח הגון ומשקיע", אמר שיוודה על יחסה של נמיביה לאלכסנדר.



מקורות בנמיביה אמרו כי ההיכרות בין שיוודה לאלכסנדר נוצרה באמצעות מטקלפ, הפרקליט ששכר קובי אלכסנדר ואשר מייצג גם את קצין הצבא הנמיבי. שיוודה סיפר בזמנו ל-TheMarker כי ביקר בישראל בראשית שנות ה-80, בעת שהיה לוחם ומפקד במחתרת "סוואפו", שנאבקה למען עצמאות המדינה משלטון דרום אפריקה. "הייתי אז במחתרת וחייתי בגלות במדינות רבות - הגעתי לישראל, בין השאר, כדי לארגן תמיכה בנו ולגייס כספים".



שיוודה הוגדר כיזם ואיש עסקים בתחומי הנדל"ן ועל פי התצהיר שהגיש אלכסנדר לבית המשפט, הוא השקיע כ-1.5 מיליון דולר בכמה שותפויות עם הבריגדיר, בעיקר כדי לבנות שיכונים לנזקקים. מאז ביצע אלכסנדר מספר תרומות והשקעות בתחומי החינוך והבנייה בנמיביה, ככל הנראה במטרה לשפר את תדמיתו. אלכסנדר קיבל רישיון עבודה זמני בנמיביה בזמנו, והגיש גם בקשת תושבות קבע, שבהמשכה גם יוכל לקבל אזרחות של נמיביה. ואולם לשם כך עליו להשקיע כ-30 מיליון דולר במדינה. אלכסנדר הצהיר לבית המשפט כי העביר לנמיביה כ-15 מיליון דולר מחשבונותיו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully