וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרק את הטלוויזיה - לא ישלם אגרה

נורית רוט

22.4.2008 / 17:27

רשות השידור תבעה את אליהו בלייר בגין חוב אגרת טלוויזיה. בלייר טען כי ב-2001 השליך את המקלט ומאז אינו מחזיק במכשיר

אדם שהשליך את מכשיר הטלוויזיה שהיה בביתו ולא הודיע על כך לרשות השידור, אינו חייב בתשלום אגרת טלוויזיה - כך פסק בשבוע שעבר בית משפט השלום בתל אביב. בתביעה שהגישה רשות השידור נגד אליהו בלייר - טענה הרשות כי בלייר חייב לה כ-4,300 שקל בגין חוב אגרת טלוויזיה לשנים 2001 עד 2006. בלייר הכחיש את קיום החוב וטען כי ב-2001 הוא השליך את מקלט הטלוויזיה הישן שהיה בביתו ומאז אינו מחזיק במכשיר טלוויזיה.

השופט מנחם קליין דן בתקנות רשות השידור הקובעות כי "אדם המוכר או מעביר בדרך אחרת מקלט טלוויזיה לאדם אחר - יודיע על כך בכתב למנהל". השופט דן בשאלה: האם היה על בלייר להודיע לרשות על השלכת המכשיר מביתו? בלייר טען כי בתקנות לא קיימת כל חובה למסור הודעה במקרה של השמדת המכשיר או זריקתו. קליין קיבל את עמדתו ודחה את התביעה בקובעו כי "אדם שהשמיד את מקלט הטלוויזיה שלו כבר אינו נהנה פוטנציאלי מהשירות - ואין כל היגיון לשתף אותו בנטל מימון רשות השידור".

בכך דחה השופט פסיקה קודמת של השופטת איריס סורוקר מבית משפט השלום בראשון לציון. זו קבעה כי במסגרת התקנות נכללת גם חובה להודיע לרשות על השלכתו של מכשיר טלוויזיה לאשפה "על מנת שתדע הרשות להימנע מגבייה נוספת". השופט קבע כי אינו יכול לקבל גישה זו שכן לדבריו לשון התקנות ברור והוא מתייחס למכירה או להעברה לאדם אחר - ולדעתו "אין מקום להרחבת הפרשנות ולהטלת חובות נוספים על אזרחים". אם קובע התקנות סבור כי יש למסור הודעה גם במקרה של השלכת מכשיר - עליו, לפי השופט, לקבוע זאת בצורה מפורשת בתקנות.

השופט סייג את פסיקתו והוסיף כי עד שיוחלט על התקנות - הרשות יכולה להכחיש את עצם זריקתו של המכשיר ובכך להטיל את נטל הראיה על הנתבע. זה ייאלץ להוכיח כי אכן השליך את המכשיר - וכל מקרה ידון לגופו. הרשות חויבה לשלם לבלייר הוצאות משפט בסך 720 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully