וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KPMG במשא ומתן עם בנק סוסייטה ז'נרל לפדיון מוקדם של ערבויות קרן הגידור שקרסה פורטוס

סוכנויות הידיעות

22.4.2008 / 18:32

כתב אישום עומד בקנדה נגד מנהל הקרן בעבר בועז מנור

מחלק ההונאה במשטרת אונטריו הגיש לפני מספר חודשים כתב אישום נגד מנור בתום שנתיים של חקירה בגין הונאה, הלבנת כספים ושיבוש הליכים. פורטוס ניהלה לפני קריסתה כמעט 800 מיליון דולר. החברה - שנוסדה ב-2002 - משכה כספים מ-26 אלף משקיעים בטרם נסגרה. מנור הספיק לברוח לישראל ב-2005.



תעודות הגנה על הקרן הן מסמך בנקאי המאפשר ללקוח לקבל את מלוא הקרן בתום תקופת זמן מסוימת. הבנק שומר לעצמו חלק עיקרי מהקרן כבטוחה אצלו, ונותן לקרן הגידור אפשרות להשקיע את שאר הסכום כראות עיני מנהליה. הבטוחה מושקעת על ידי הבנק בריבית חסרת-סיכון או מכשירים דומים אחרים שנותנים בסוף התקופה תשואה כוללת שמגיעה לסכום הקרן.



הנאמנים של פורטוס שוקלים אם לחכות עד למועד פקיעת התעודות - בהדרגה החל מספטמבר הקרוב - או למכור את התעודות לפני כן. אפשרות נוספת תהיה למכור חלק כעת, ולחכות להבשלת יתר התעודות. לסוסייטה ז'נרל אין התחייבות לשלם על התעודות לפני מועד פקיעתן - אך הבנק הודיע כי הוא מוכן לרכוש אותן כעת.



מחיר התשלום המובטח למשקיעים הוא 611 מיליון דולר. המשקיעים יוכלו להשיג יותר אם קרנות גידור מסוימות ישיגו תשואות נאות מעכשיו ועד למועד פקיעת התעודות. הנאמנים הצליחו להחזיר למשקיעים עד כה 117 מיליון דולר - שהם 15% מחובות פורטוס ללקוחותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully