וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים ברשימת המעקב של מודי'ס

שרון שפורר

22.4.2008 / 19:51

חברת דירוג האשראי שוקלת להוריד את דירוג האיתנות של הבנק. במקביל מעלה מודי'ס את דירוג הפקדונות המט"חיים של חמשת הבנקים הגדולים בישראל

חברת דירוג האשראי מודי'ס הכניסה את דירוג האיתנות הפיננסית של בנק הפועלים (שעומד כיום על רמת C) לרשימת מעקב שמטרתה לבחון האם להוריד דירוג זה. המדובר בדירוג של מודי'ס הקרוי BFSR (ראשי תיבות של Bank Financial Strength raring) והעושה שימוש באותיות A, B, C, D ו-E כאשר A הוא הגבוה ביותר ו-E הוא הנמוך ביותר. הדירוג בודק את חוסנו הפנימי של הבנק, כלומר כיצד יתפקד הבנק לבדו ללא תמיכת המדינה. הדירוג אינו מודד מקרה של חדלות פרעון באשר לאג"ח של הבנק. בנק הפועלים מדורג בסולם זה בדירוג C - שמוגדר כחוסן טוב המייצג פונדמנטלים פיננסים סבירים בסביבה יציבה או לחלופים מייצג פונדמנטלים פיננסים טובים בסביבה לא יציבה.

במודי'ס ממתינים לדו"חות של בנק הפועלים בכדי לראות מה יהיה גודל הפגיעה בבנק כתוצאה מההפסדים הגדולים שלו מהשקעות באיגרות חוב מגובות נכסים. עד כה דיווח הבנק על ירידת ערך של כמיליארד דולר בתיק האג"ח מגובה המשכנתאות שלו - כאשר חלק מהירידה - כ-330 מיליון דולר היא ירידה קבועה שפגעה ברווח והפסד שלו ואילו לגבי כל שאר הירידה בערך התיק ייאלץ הבנק לקבל החלטה - האם להגדירה כקבועה - מה שייפגע ברווח שלו ברבעון הקרוב. ההערכות הן שחלק מהירידה הזמנית תוגדר כירידה קבועה כך שהרווח של הבנק ייפגע וכך גם ההון העצמי שלו ובעקבותיו יחס הלימות ההון של הבנק. על פי הערכות במודי'ס מצפים מהבנק כי במידה שההון יוסיף להיפגע כתוצאה מההשקעה באג"ח מגובות משכנתאות, כפי שצופים בשלב זה בשוק - הבנק יפעל להגדלת יחס הלימות ההון שלו. בחודשים האחרונים פעל בנק הפועלים להגדיל את יחס הלימות ההון בשתי דרכים: ראשית באמצעות גיוס בכתבי התחייבות בהיקף של כ-600 מיליון שקל והשני באמצעות הקצאת מניות לקרן יורק של 4% מהבנק בתמורה לכ-738 מיליון שקל.

כעת ניצבות בפני הבנק כמה אפשרויות להגדלת ההון שלו ושיפור יחס הלימות ההון בדרך זו והן מכירה או הנפקה של חברת ישראכרט; הנפקת זכויות לבעלי המניות בבנק ומכירה של האחזקה של הבנק בחברת כלל ביטוח. באפשרויות אלו צפוי דירקטוריון הבנק לדון לכשיסתיים החג. בנוסף בודקת חברת הדירוג גם את האפשרות להוריד את דירוג הפועלים לפקדונות השקליים לזמן ארוך שעומד כיום על Aa3.

במקביל לחדשות הלא נעימות - הודיעה מודי'ס גם כי היא מעלה את דירוג הפקדונות המט"חיים לטווח ארוך של חמשת הבנקים הגדולים בישראל - פועלים, לאומי, הבינלאומי הראשון, דיסקונט ובנק מזרחי טפחות מ-A2 ל-A1. העלאת הדירוג נקבעה אוטומטית לאחר שמודי'ס העלתה את דירוג סיכון ההון של הפקדות המט"ח בישראל ל-A1 מ-A2. הדירוג הקודם הגביל את דירוג המט"ח שניתן לבנקים. פקדונות במטבע חוץ נחשבים לבטוחים יותר מאשר פקדונות במטבע מקומי וזאת שכן בבנקים כמו במדינה - ראשית יש חשיבות להחזר החוב החיצוני ורק אחריו לחוב הפנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully