וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

זיו ר. מאור

22.4.2008 / 23:40

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.8% ומדד הנאסד"ק נחלש ב-1.3%. הסיבות: נתונים מאכזבים על המסחר בבתים והמשך הנסיקות במחירי הנפט

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים על רקע נתונים מאכזבים אודות המסחר בבתים קיימים בארה"ב והמשך הנסיקות במחירי הנפט. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.8% וננעל ברמה של 12,722 נקודות. מדד S&P 500 ירד ב-0.9% וננעל ברמה של 1,376 נקודות. מדד הנאסד"ק נחלש ב-1.3% לרמה של 2,376 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירן של איגרות החוב הממשלתיות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב עלתה והיא עומדת על 3.720%.

כחצי שעה לאחר תחילת המסחר התפרסמו נתונים אודות המסחר בבתים קיימים בארה"ב בחודש מארס. 4.93 מיליון בתים קיימים החליפו ידיים במארס - נתון המשקף ירידה של 2% לעומת החודש הקודם. התחזיות צפו ירידה של כ-1.5%. בחודש שעבר פורסמו נתוני המסחר בבתים קיימים לחודש פברואר, שהצביעו על עלייה מפתיעה - נתון חיובי בודד בעיצומו של המשבר.

המסחר התנהל בצל השיאים שנרשמו במחירי הנפט. מחיר חבית למסירה במאי עומד כעת על 119.4 דולר לחבית, לאחר שמוקדם יותר נגע מחירה של חבית נפט ב-119.9 דולר.

לאור השיאים במחירי הנפט צנחו מניותיהן של חברות התעופה. מדד חברות התעופה של אמריקן אקספרס צונח ב-11%. בין החברות המרכיבות את המדד, ניתן למנות את דלתא איירליינס, שאיבדה 25%; יונייטד שצנחה ב-40% ואת קונטיננטל שירדה ב-15%. יצרנית הכימיקלים דופונט דיווחה על רווחים טובים מהתחזיות. בעקבות הדיווח, טיפסו מניות החברה בבורסת פרנקפורט.

AT&T, חברת הטלפון הגדולה בארה"ב, דיווחה על זינוק של 22% ברווחיה הרבעוניים - על רקע תוספת של 1.3 מיליון מנויים לשירותי הסלולר של החברה. זאת, על רקע החששות כי הכנסותיה של החברה ייפגעו בעקבות ההאטה בכלכלת ארה"ב. חברת המזון המהיר מקדונלד'ס פירסמה דו"חות לרבעון הראשון. הצמיחה ברווחי החברה עמדה על 24%, בדומה לתחזיות האנליסטים.

דו"חותיה של ענקית האינטרנט יאהו, שתפרסם היום את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של 2008, יהיו בבחינת רגע האמת עבור מנכ"ל החברה, ג'רי יאנג, מראשי המתנגדים למיזוג עם מיקרוסופט. כל פספוס של התחזיות - לאחר שמונה רבעונים רצופים של רווחים מאכזבים - עשוי להטות את הכף את דעתו של דירקטוריון יאהו לטובת הסכמה להצעת הרכש שהגישה לה ענקית התוכנה.

מרבית האנליסטים מצפים כי יאהו תצליח לעמוד בתחזיות כאשר תפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון - לאחר סגירת המסחר - ותדווח על רווח של 18 סנט למניה עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר. זאת, לעומת רווח של 10 סנטים למניה והכנסות של 1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחודש שעבר, שבועיים בלבד לפני סוף הרבעון, אישרה יאהו כי היא תעמוד בתחזיות כאשר תפרסם את התוצאות.

מרקוס ברוצ'לי, העורך הראשי האחרון של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" צפוי להתפטר לאחר פחות משנה בתפקיד. זאת לאחר שדאו ג'ונס נרכשה מידיה של משפחת בנקרופט על ידי ענקית המדיה ניוז קורפ, שבבעלות המיליארדר רופרט מרדוק.

חברת צורן - המפתחת מעבדים למגוון מוצרי צריכה אלקטרונים - הפתיעה אמש את המשקיעים עם הכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הראשון של 2008 ועם תחזית הכנסות לרבעון השני של השנה שהיתה גבוהה מציפיות השוק. מניית החברה - שקרסה ב-44% מתחילת השנה - זינקה בתגובה ב-13% במסגרת המסחר שלאחר הסגירה. שחיקה ברווחיות הגולמית והוצאות תפעול גבוהות המשיכו להעיק על הביצועים והסבו לצורן רבעון נוסך של הפסדים. החברה סיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 7.3% בהכנסות ל-109 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

יצרנית התרופות פריגו נסחרה על רקע תביעה שהגישה חברת מקניל מקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון, בגין הפרת פטנט. בין המניות הישראליות שהצטרפו למגמה השלילית, ניתן למנות את סרגון ואת צ’קפוינט. מניית אלדין, שהתרסקה שלשום ב-27%, רשמה עליות לאורך המסחר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully