וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקשה למיזוג הפניקס והדר תוגש לקראת דצמבר

הארץ

15.10.2001 / 9:14

ככל הנראה, לא תתבצע הערכת שווי של החברות, ולא ייקבעו מחירים לכל אחת מהחברות

מאת שלומי שפר

הצעדים לקראת מיזוג חברות הביטוח הדר והפניקס נמצאים בשלב מתקדם. על פי ההערכות בחברות, הבקשה לאישור המיזוג תוגש לרשות ניירות ערך לקראת דצמבר 2001. ככל הנראה, לא תתבצע הערכת שווי של החברות, ולא ייקבעו מחירים לכל אחת מהחברות.

רואי החשבון של החברות מגבשים בשלב זה הערכות לגבי הפרופורציות שלפיהן תתבצע החלפת המניות. תהליך הכנת התשקיף למיזוג יושלם לאחר שהחברות יפרסמו את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי.

בכוונת החברות להגיש את תשקיף המיזוג, שיכלול את הדו"חות של הרבעון השלישי, לקראת דצמבר 2001 כדי לקבל את האישור של רשות ניירות ערך עד סוף מארס 2002; הסיבה לכך היא שבסוף חודש זה מתפרסמים הדו"חות של הרבעון האחרון של 2001. לפיכך אם לא יתקבל אישור הרשות עד לתאריך זה, יהיה צורך לשנות את התשקיף - דבר אשר בו החברות לא מעוניינות.

המתווה המסתמן הוא מיזוג הפניקס אל תוך הדר, כלומר, בעלי המניות של הפניקס יקבלו תמורת המניות שבידיהם מניות של הדר לפי היחס שייקבע. כמו כן תוקם חברת אחזקות שתחזיק שתי חברות, הדר ועטרה.

הדר תעסוק בתחום הביטוחי בלבד. נכסי הפניקס, כגון נדל"ן ואוסף התמונות של יוסי חכמי, בעל השליטה בחברה, יוצאו ממנה כדי להקל על עבודת החברה מול הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר. עטרה תהיה חברת השקעות שלא תונפק בבורסה, ותרכז את הפעילות הלא ביטוחית של חברת האחזקות. שיטה זו, שעל פיה מפרידים את תחומי ההשקעות מתחומי הביטוח, נהוגה כיום בענף הביטוח.

הדר היא החברה הבת של הפניקס המחזיקה כ-80% ממניותיה. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני הסתכם בכ-23.5 מיליון שקל.

במקביל נמצאת הפניקס במו"מ על מכירתה לקבוצת מאיר, בראשות איש העסקים יעקב שחר. על פי ההערכות, ירכוש שחר את החברה מידי משפחת חכמי (58%) ומידי שלמה אליהו (38%) בכ-450 מיליון דולר. העסקה נמצאת בהליך אישור של הפיקוח על הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully