וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: חברות היצוא משכו את טוקיו לירידה של 1.7% על רקע תחזיות לירידה בביקוש למוצריהן בארה"ב

עפרה שלו

15.10.2001 / 9:33

ירידות שערים בהונג קונג בהובלת צ'יינה מובייל; מניות השבבים בקוריאה ובטייוואן רשמו ירידות; ענקית השבבים סמסונג אלקטרוניק איבדה 1.8%

חברות הייצוא משכו את טוקיו לירידות שערים, על רקע תחזיות לירידה בביקוש למוצריהן בארה"ב. עוד תרמו לירידות חששות כי מפיצי חיידק האנתאקס בארה"ב קשורים לארגוני הטרור האחראים על פיגועי ה-11 בספטמבר.

הבנק המרכזי של יפאן (BOJ) הוריד שוב את הערכותיו לגבי עתידה של כלכלת יפאן. היה זה החודש החמישי ברציפות בו הוריד הבנק את תחזיותיו, בעקבות ההאטה החריפה בכלכלת ארה"ב. בנוסף מסר משרד המסחר של יפאן כי העודף במאזן התשלומים של יפאן הצטמק ב-27% אוגוסט, הירידה התשיעית ברציפות.

הבנק המרכזי אמר בדו"ח החודשי שלו כי לירידה בתפוקת הייצור היתה השפעה שלילית על התעסוקה ורמת ההכנסה ביפאן. כן, ציין הבנק את התקפות הטרור כגורם להחמרת התחזיות הכלכליות של יפאן. בשבועות האחרונים הצטמצם היקף הייצור ביפאן, במקביל לירידה קשה בביטחון העסקי.

הניקיי בטוקיו ירד ב-1.7%. סוני ירדה ב-4.1%; הונדה ירדה ב-5.9%; NEC ב-4.9%. חברת הסלולר NTT דוקומו ירדה ב-4.6%.

ההאנג סנג בהונג קונג ירד ב-1% בהובלת צ'יינה מובייל. חברת הסלולר ירדה ב-4.7% על רקע ספקולציות כי מכרה מניות שלה הנסחרות בארה"ב. ה-TWSE בטייוואן ירד ב-2.3%; הקוספי בקוריאה ירד ב-0.5%. סמסונג אלקטרוניק, ענקית שבבי הזיכרון למחשבים, ירדה ב-1.8% בקוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully