וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א ננעלה בירידות

יעל פולק

23.4.2008 / 15:00

המעו"ף איבד 0.2% ות"א 100 נחלש ב-0.4%. מניית כי"ל זינקה ב-5.6%, מניית פועלים נפלה ב-4.8% בעקבות החשש מהורדת דירוג

יום המסחר הרביעי בבורסה של תל אביב הסתיים בירידות שערים לאחר הפכפכות בתנהלות המסחר לאורך היום, על רקע ירידות בוול סטריט וזינוק במחירי הנפט. מדד המעו"ף איבד 0.2% ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.4%. מדד מניות הנדל"ן צנח היום ב-2.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל. גם היום התנהל המסחר במתכונת מקוצרת בשל חופשת חול המועד פסח, דבר המקשה על המשקיעים ליישר קו עם פתיחת המסחר הצפויה הערב בוול סטריט.

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כי היא מעלה את דירוג הפקדונות המט"חיים לטווח ארוך של חמשת הבנקים הגדולים בישראל - פועלים, לאומי, הבינלאומי הראשון, דיסקונט ובנק מזרחי טפחות מ-A2 ל-A1. העלאת הדירוג נקבעה אוטומטית לאחר שמודי'ס העלתה את דירוג סיכון ההון של הפקדות המט"ח בישראל ל-A1 מ-A2. הדירוג הקודם הגביל את דירוג המט"ח שניתן לבנקים. בנוסף, הכניסה מוד'יס את דירוג האיתנות הפיננסית של בנק הפועלים (שעומד כיום על רמת C) לרשימת מעקב שמטרתה לבחון האם להוריד דירוג זה. במקביל לחדשות הלא נעימות - הודיעה מודי'ס גם כי היא מעלה את דירוג הפקדונות המט"חיים לטווח ארוך של חמשת הבנקים הגדולים בישראל - פועלים, לאומי, הבינלאומי הראשון, דיסקונט ובנק מזרחי טפחות מ-A2 ל-A1.

חברת אינטרפיד, השולטת ב-1.5% משוק האשלג העולמי, גייסה 960 מיליון דולר בהנפקה בוול סטריט - כ-60% מעל היעד הראשוני של ההנפקה. על רקע ההנפקה המוצלחת של יצרנית האשלג, העלו בבית ההשקעות פסגות את מחיר היעד למניית כי"ל מ-63 ל-79 שקל - ב-20% יותר ממחיר הסגירה של המניה אתמול. מחיר היעד החדש משקף שווי חברה של 105 מיליארד שקל. בנוסף לכך, יצרניות האשלג הרוסיות אורלקלי ובלרוסקלי צפויות להעלות את מחיר האשלג באסיה ובאמריקה הלטינית: החל מהרבעון השלישי של השנה, יעמוד המחיר החדש על כאלף דולר לטונה, כולל עלויות הובלה.

חברת התקשורת האלחוטית אלווריון הודיעה אתמול כי מכון התקנים האמריקאי (FCC) אישר לה לשווק מערכות מדגם בריזמקס 802.16 - מערכות WiMax שיפעלו בתדר 3.65 ג'יגה הרץ. המוצר החדש מאפשר גישה אלחוטית לאינטרנט בטווחים ניכרים ונעשה בו שימוש בעיקר באזורים עירוניים.

חברת הבנייה והייזום א.דורי הנדסה, של אורי דורי וגזית גלוב, השלימה בהצלחה גיוס של כ-125 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח. דורי גייסה בשבוע שעבר כ-100 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים ואתמול כ-25 מיליון שקל נוספים מהציבור. במסגרת ההנפקה, רכשה גזית גלוב איגרות חוב בהיקף של כ-20 מיליון שקל - לאחר שבשני המכרזים נרשמו ביקושי יתר בהיקף כולל של למעלה מ-70 מיליון שקל.

היום מדווחת אלוני חץ כי התקשרה באמצעות חברה שבבעלותה המלאה - Enabler Property Group - בזכרון דברים עם קרן השקעות אמריקאית, המתמחה בהשקעות גלובליות בתחום הנדל"ן. באם יתממש ההסכם, תרכוש אלוני חץ 40% מהון המניות של חברה הרשומה לצורכי מס במאוריציוס, ומצויה בשליטתה המלאה של הקרן האמריקאית. תמורת ה-40% הנרכשים, תשלם אלוני חץ 25מיליון דולר, מה שמשקף לקרן האמריקאית שווי של כ-62.5 מיליון דולר.

גילת תספק לאקסאט (Axesat), אחת הספקיות הגדולות של שירותי תקשורת באמריקה הלטינית, רשת לוויין מסוג SkyEdgeII. הרשת כוללת כ-1,500 תחנות VSAT ותחנה מרכזת (Hub). עם השלמת התקנת תחנות ה-VSAT מסוג SkyEdge II, תפעיל אקסאט אלפי תחנות VSAT של גילת ברחבי המדינה. היקף ההזמנה מוערך בכ-2 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully