וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו עושה שריר למיקרוסופט

נעם רודה

23.4.2008 / 9:18

דיווחה אמש על רווח של 542 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2008. אנליסטים מעריכים כי מיקרוסופט עשויה להעלות את הצעת הרכש

ענקית האינטרנט יאהו דיווחה על תוצאות חיוביות לרבעון הראשון. הרווח הנקי של החברה עלה ל-542 מיליון דולר, 37 סנט למניה, לעומת 142 מיליון דולר, 10 סנטים למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות לרבעון שהסתיים במארס עלו ב-1.5% והסתכמו ב-1.82 מיליארד דולר.

401 מיליון דולר מתוך הכנסות הרבעון נבעו מההנפקה הפומבית הראשונה של עליבאבא.קום, בה יש ליאהו נתח בעלות. להוציא את הסעיפים מיוחדים, הסתכמו הכנסות יאהו ב-1.32 מיליארד דולר, או 9 סנטים למניה. מרבית האנליסטים ציפו כי יאהו תצליח לעמוד בתחזיות כאשר תפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון, ותדווח על רווח של 18 סנט למניה עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר, לעומת רווח של 10 סנט למניה והכנסות של 1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחודש שעבר, שבועיים בלבד לפני סוף הרבעון, אישרה יאהו כי היא תעמוד בתחזיות כאשר תפרסם את התוצאות.

יאהו מנהלת כיום מאבק שליטה מול מיקרוסופט, שעשוי להיות מוכרע רק בהצבעה של בעלי המניות. יאהו דחתה את הצעת הרכש של מיקרוסופט כנמוכה מדי, אך ציינה כי היא אינה מתנגדת באופן עקרוני לעסקה, במידה שהמחיר יועלה. מיקרוסופט, מצדה, הבהירה כי אין בכוונתה להעלות את המחיר, למרות שערכה של העסקה ירד מאז ההצעה בשל ירידה במניותיה של ענקית התוכנה.

מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, כי תוצאות הרבעון לא ישנו את הצעת המחיר שהגישה מיקרוסופט. ההצעה, המורכבת ממזומן וממניות, העניקה בעת הגשתה שווי של 44.6 מיליארד דולר ליאהו, אך כעת שווייה 42 מיליארד דולר.
בתחילת החודש העניקה מיקרוסופט ליאהו אולטימטום של שלושה שבועות לקבל את הצעת הרכש. באם לא תיענה יאהו בחיוב להצעה עד אז, עשויה מיקרוסופט להנמיך את הצעתה, ולנסות להשתלט על יאהו באמצעות החלפת הדירקטוריון.

אנליסטים מעריכים כי מיקרוסופט עשויה להעלות את הצעת הרכש שלה ליאהו ל-33.50 דולר למניה, כ-48 מיליארד דולר. אנליסטים אחרים מאמינים כי מיקרוסופט עשויה להעלות את ההצעה עד ל-35 דולר למניה, כ-50 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully