וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקוני מרגיעה: תוצאות הרבעון השלישי בהתאם לתחזיות - רווח תפעולי קטן ונפילה של 24% במכירות

דפנה מאור

15.10.2001 / 9:48

יצרנית ציוד הטלקום, שנקלעה לקשיים, צימצמה את חובותיה ורשמה תזרים מזומנים חיובי ברבעון

יצרנית ציוד הטלקום הבריטית מרקוני הודיעה היום כי תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי היו בהתאם לתחזיות הקודמות שלה. בכך שיככה מרקוני את החששות כי תפרסם אזהרת רווח נוספת על שתיים שפירסמה כבר.

בהודעתה של מרקוני נאמר כי היא צופה לרשום רווח תפעולי של 7 מיליון דולר, ואיזון בשורת הרווח למניה. מכירותיה ברבעון הכספים השני (המקביל לרבעון השלישי של 2001) נפלו ב-24% ל-2 מיליארד דולר.

הצלחתה של מרקוני לעמוד בתחזיות מיוחסת לתחומים הפחות מרכזיים בעסקיה - כמו למשל חטיבת הציוד הרפואי, שנמכרה במהלך הרבעון. בתחום הראשי של מכירת ציוד טלקום נפלו ההכנסות ב-33%.

מרקוני הודיעה כי חובותיה בסוף ספטמבר הצטמצמו ל-4.28 מיליארד ליש"ט (6.2 מיליארד דולר) מ-6.4 מיליארד דולר בסוף אוגוסט. תזרים המזומנים של החברה ברבעון היה חיובי והסתכם ב-120 מיליון דולר.

מנייתה של יצרנית ציוד התקשורת הבריטית מרקוני זינקה ב-80% מתחילת החודש, לאחר שנפלה לשפל של כל הזמנים בוול סטריט בסוף ספטמבר. ביום שישי האחרון זינקה המניה ב-42.6% בעקבות ציפיות שהחברה תאשר את תחזיותיה, כפי שעשתה.

העלייה במניה נגרמה גם מרכישות מיליוני מניות של מרקוני ע"י סר אלן שוגר, יזם בתחום האלקטרוניקה, שבעבר היה מועמד להיות מנכ"ל מרקוני.

בחודש שעבר הוציא בנק ההשקעות דרזדנר קליינוורט וסרסטין דו"ח, לפיו סיכויי ההישרדות של החברה בכוחות עצמה הם אפסיים. הבנק העריך את שוויה של החברה בקרוב לאפס, בעת שנסחרה ב-600 מיליון דולר. נכון ליום שישי היה שוויה של החברה כמיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully