וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזה בתל מונד: 52 מיליון שקל

גיא ליברמן

23.4.2008 / 9:30

אחוזת הדר מוצעת למכירה במחיר פנומנאלי, אולם "המיקום שלה בתל מונד היה ונשאר עקב האכילס". הרוכש יהנה מבריכה, מגרש טניס ופרדס

אחוזת הדר בתל מונד, שהוקמה לפני כ-70 שנה בידי ליידי רבקה זיו, מוצעת למכירה ב-52.2 מיליון שקל. האחוזה היא נכס ייחודי המתפרס על 36.5 דונם, ומאופיין בארכיטוקטורה מרשימה. ליידי זיו, מייסדת ארגון ויצ"ו, היתה אשתו של הלורד ישראל זיו, ממייסדי מרקס אנד ספנסר. האחוזה שימשה את ליידי זיו בביקוריה בישראל לאירוח אח"מים ולעריכת אירועים.

האחוזה נמצאת על שטח פרטי וכוללת שלושה חלקים: בשטח העיקרי, המשתרע על פני 11.5 דונם, ניצב מבנה באוהאוס שתוכנן על ידי האדריכל ריכרד קאופמן בשטח של 725 מ"ר. מבנה זה הוכרז כמבנה לשימור ושמו "בית הדר": הוא כולל שתי קומות ובהן חדרי אורחים, סוויטות, חדרי שינה גדולים, מטבח, מחסנים, דירת שירות בת שני חדרים, מרפסות רחבות ידיים וחנייה מקורה לכמה מכוניות. בחלקה שמסביב לבית ניתן למצוא בריכת שחייה, מגרש טניס ו"בניין ספורט" הכולל אולם פינג פונג, סאונה ומלתחה.

בצדה הצפוני של האחוזה משתרעת חורשת אורנים גבוהים על שטח של כ-9.5 דונם, ומוגדרת כיום כשטח חקלאי. יש אפשרות להגיש בעתיד בקשה לשינוי ייעוד החורשה כך שניתן יהיה לבנות על שטח של 6 דונם 15 יחידות דיור בנות 400 מ"ר כל אחת.

החלק השלישי של האחוזה הוא רצועת פרדס הדרים ומנגו בשטח של כ-15.5 דונם. על שטח זה מתירה התב"ע (תוכנית בניין עיר) בניית 32 קוטג'ים, כאשר שטח כל קוטג' נע בין 400-480 מ"ר. השטח כבר מחולק ומתוכנן, והתשתיות עבור הקוטג'ים, כמו כבישים, מים וביוב, נבנו זה מכבר.

עם פטירתה של ליידי זיו ב-1967, נרכשה האחוזה על ידי משפחת סבה, משפחה יהודית מאנגליה, שאחד מבניה, סטנלי סבה, מתגורר בהרצליה פיתוח. המשפחה שיפצה את הבית שבאחוזה באופן יסודי, מבלי לפגוע בחיצוניותו, ונכנסה לגור בו ב-1974. ב-1989 תרמה המשפחה את הבית לצורכי הציבור ונערכו בו אירועים לגיוס תרומות, אך בשנים האחרונות הם פסקו. מאז 2005 ניסתה המשפחה למכור את האחוזה ללא הצלחה, ובעקבות זאת הופסקו הניסיונות למכירתה. בתחילה, ביקשה המשפחה על האחוזה סכום של 44.2 מיליון שקל, וכעת, עם העליות במחירי הנדל"ן, היא מבקשת עליה סכום גבוה יותר של 52.2 מיליון שקל.

לדברי אנשי נדל"ן שהתקשו למכור את האחוזה בעבר, המיקום שלה בתל מונד היה ונשאר עקב האכילס שלה. לדבריהם, אחוזה בסדר גודל שכזה באחד היישובים היוקרתיים יותר היתה שווה אף מחיר כפול. לראייה, רק באחרונה רכש האוליגרך הרוסי ואלרי קיגן חמש וילות בשטח של 11.5 דונם בקיסריה תמורת 17 מיליון דולר.

לדבריו של המתווך אורי טל מסוכנות רימקס על הים, המטפלת במכירת הנכס בבלעדיות, השתנו הנסיבות מאז העמידו בעלי האחוזה את הנכס למכירה לפני כשלוש שנים: ראשית, האזור עבר עליות מחירים חדות, ושנית, המועצה המקומית השקיעה רבות בפיתוח האזור ובנתה תשתיות מסביב לאחוזה. מסיבה זו, יש היום כבר כמה קבלנים שמוכנים לרכוש שטח זה בלבד תמורת סכום גבוה. עם זאת, מבהיר טל, השטח לבניית הקוטג'ים אינו עומד למכירה בפני עצמו: "הכוונה של הבעלים היא למכור את כל נכסיה במקום, בדגש על הבית, ולשם כך היא מבקשת למכור את כל השטח יחדיו, או את הבית עם חלק אחד נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully