וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אולמרט העביר מסר לנשיא סוריה - מסכים לנסיגה מלאה מהגולן תמורת שלום מלא עם דמשק

יואב שטרן

23.4.2008 / 10:06

לפי הדיווח העביר אולמרט מסר דרך ראש הממשלה הטורקי

"שאם-פרס" היא סוכנות ידיעות עצמאית המזוהה עם השלטון הסורי, הנחשבת למקור מידע מהימן יחסית.



הפרסום מגיע על רקע איתותים והתבטאויות רבות שנשמעו מכיוונה של דמשק בימים האחרונים סביב המגעים עם ירושלים. שלשום אמר בשאר אל-אסד בנאום מול הוועד המרכזי של מפלגת הבעת' כי "ידידים משקיעים מאמצים בחידוש המו"מ בין סוריה לישראל". הוא שב על עמדת סוריה ולפיה לא יתנהלו מגעים חשאיים בין הצדדים.



כמו כן, בביקורו בדמשק בסוף השבוע, סיפר נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר כי "אסד אמר לי שהדבר היחיד שעומד היום בפני שיחות ישירות בין סוריה לישראל הוא התעקשות ישראלית על כך שהמו"מ יהיה חשאי, בעוד שסוריה מתעקשת על קיומו של מו"מ פומבי". לדבריו, אסד סבור שרוב חילוקי הדעות בין הצדדים כבר נפתרו - זכויות המים בכנרת, אזורי ביטחון, גבולות ונוכחות כוחות בינלאומיים בגולן. "סוריה מאמינה שכל חילוקי הדעות כבר נפתרו בעבר ועכשיו זה עניין של חידוש השיחות והגעה להסכם", אמר קרטר.



במקביל, אמר אסד כי החליף מסרים עם ישראל באמצעות צד שלישי, כדי לבדוק את האפשרות לחידוש שיחות השלום. "ישראל יודעת היטב מה מקובל על סוריה ומה אינו מקובל עליה", אמר אסד, "סוריה דוחה שיחות חשאיות או מגעים סודיים עם ישראל. כל דבר שסוריה תעשה בהקשר הזה יפורסם בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully