וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נימאור נכסים תובעת 4 מיליון ש' מעו"ד בלייר: הציג מצגים כוזבים

הארץ

15.10.2001 / 10:09

טוענת כי עו"ד אליהו בלייר, שהיה מפרק חברת הבניין חזון יחזקאל, הציג מצגים כוזבים לגבי היקף העסקה ולגבי זכויות דיירי הבניין בנכס שנמכר לה

מאת אסף ברגרפרוינד

לביהמ"ש המחוזי בת"א הוגשה אתמול תביעה בסך 4 מיליון שקל נגד עו"ד אליהו בלייר מתל אביב, בשל תפקודו כמפרק חברת הקבלנות לבניין חזון יחזקאל. מגישת התביעה היא חברת נימאור נכסים, שחתמה עם בלייר על הסכם לרכישת שני אולמות בנכס מקרקעין של חברת חזון ישראל בנתניה. לטענת החברה, שיוצגה על ידי עו"ד עופר יובל, בלייר הציג מצגים כוזבים לגבי היקף העסקה וכן בנוגע לזכויות דיירי הבניין בנכס שנמכר לה, וגרם לנזקים כספיים קשים.

מכתב התביעה התברר כי במו"מ שניהלה נימאור נכסים עם בלייר בנוגע למכירת האולמות, התחייב בלייר כי העסקה מתייחסת לכל שטח האולמות ולשטחים הצמודים אליהם, וכן כי הנכס הנמכר הוא בבעלות מלאה של החברה.

עוד נטען כי לאחר שנסגרה העסקה הדיירים במבנה ביקשו מבית המשפט להצהיר כי השטחים הצמודים לאולמות הם רכוש משותף. במקביל הוגשה בקשה לביטול העסקה על ידי אחד הבעלים של חברת חזון יחזקאל, מאחר שהוא מחזיק 15% מהנכס.

לפני כ-4 שנים קבע סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ישי לויט, כי מקור התסבוכת הוא רשלנותו של בלייר. השופט לויט קבע בהחלטתו כי בלייר לא קיבל תצהירים ממנהלי החברה - תצהירים כי הנכס הנידון לא נמכר בעבר על ידי החברה - למרות שהורה לבלייר על כך. השופט הוסיף כי על המפרק היה לבדוק בקפידה את נוסח הרישום של האולמות בטאבו, שם מצויינת הערת האזהרה לטובתו של אחד מבעלי החברה.

עדיין לא הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully