וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לויט לבג"ץ: לצרף ארבעה חברים נוספים לוועד הממונה בקו-אופ

הארץ

15.10.2001 / 10:02

עו"ד לויט, המלווה את הפרשה מאז 1998, כולל את שמו בין הארבעה; לדבריו, כל אחד מהארבעה תרם תרומה משמעותית לקידום האינטרסים של כלל בעלי המניות בקו-אופ

מאת בן-ציון ציטרין

עו"ד אליעזר לויט שעתר לבג"ץ בפרשת הקו-אופ, מבקש מבג"ץ להורות לרשם האגודות השיתופיות לצרף לאלתר עוד ארבעה חברים לוועד הממונה המנהל את עסקי הקו-אופ; עו"ד לויט המלווה את הפרשה מאז 1998, כולל את שמו בין הארבעה.

השלושה האחרים הם עו"ד יונה מרקוביץ, מראשי ועד בעלי המניות הארצי, התומך במימוש מיידי של נכסי האגודה וחלוקת התקבולים בין החברים והיורשים; אורי עמית, לשעבר מראשי האגודה, התומך בקיום בחירות חדשות למוסדות האגודה, חלוקת דיווידנד ביניים ופדיון הדרגתי של מניות החברים תוך השארת מסגרת האגודה הצרכנית-שיתופית על כנה, ועו"ד הרצל כספי המייצג עשרות חברים ויורשים המבקשים לפרק את האגודה.

לדברי עו"ד לויט, כל אחד מהארבעה תרם, בדרכו הוא, במשך השנים תרומה משמעותית לקידום האינטרסים של כלל בעלי המניות בקו-אופ. "חזקה עליהם", אמר לויט, "כי ימשיכו לפעול לטובת כלל בעלי המניות".

הצעת עו"ד לויט מלמדת על התארגנות חדשה של פעילים בקו-אופ נגד הוועד הממונה שבו חברים ליפא מאיר, דוד ברודט ומרים פורת, ולמעשה, על הבעת אי אמון כללית בוועד הממונה.

פרקליטות המדינה פנתה אתמול בשם שר העבודה והרווחה, רשם האגודות השיתופיות והוועד הממונה לבג"ץ בבקשה לדחייה של חודש, עד 20 בנובמבר, במתן התשובה להצעת הביניים של בג"ץ לבחון הסכמה בין כל המעורבים לכניסה להליך של פירוק אגודת הקו-אופ. בהחלטת בג"ץ התבקשו הצדדים להגיב עד יום ראשון הבא. לדברי הפרקליטות, מתקיימים בין הצדדים שיחות במטרה להגיע להסדר המוסכם על כולם שיוגש לבג"ץ.

על פי אחת ההצעות הנבחנות, יכונסו אסיפות כלליות נפרדות של חברים ויורשים, אשר יתבקשו לאשר ברוב של 75% מהנוכחים את הצעת הוועד הממונה למימוש נכסי האגודה וחלוקת התקבולים בין החברים והיורשים; אם להצעה זו לא יהיה רוב, מוצע לקיים בחירות חדשות בתנאי שבפנקס הבוחרים המעודכן יהיו לפחות 40% עד 50% מהחברים; אם גם צעד זה לא יצליח, מוצע להכניס את האגודה להליכי פירוק בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully