וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיירים ברובע "לב העיר" נגד פישמן

גיא ליברמן

23.4.2008 / 15:23

75 דיירים בפרויקט היוקרתי בת"א, מבקשים את הפסקת פעילותה של חברת הניהול הנמצאת הנמצאת בבעלות איש העסקים אליעזר פישמן

75 דיירים בפרויקט היוקרתי רובע לב העיר בתל אביב מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות לחברת הבניה אוניל, שבבעלות איש העסקים אליעזר פישמן, להפסיק את פעילותה כחברת הניהול במתחם. מדובר באותה החברה שמכרה להם את הבתים וממשיכה למכור גם כיום.

לדברי הדיירים, דמי הניהול החודשיים שנגבים לפי 15 שקל למ"ר, התייקרו פעמיים בשנתיים האחרונות. בנוסף, טוענים הדיירים כי החברה מסרבת לפתוח את מתקני הבית לביקורת הנדסית וזאת לאור טענות על ליקויים שונים. טענה נוספת העולה מהתביעה היא חוסר שקיפות מצד אוניל לגבי ההוצאות השונות הנצברות בבית.

פרויקט רובע לב העיר נבנה על המגרש בו היה ממוקם בעבר בית החולים רוקח, בין הרחובות מאז"ה ובלפור. מדובר בפרויקט מגורים יוקרתי, ששיווקו החל לפני כשלוש שנים, בו נבנו 168 דירות במבנה של 25 קומות ובמבנה נוסף עם שלושה אגפים. המתחם כולל בריכת שחיה, חדר כושר וחניות תת קרקעיות. מכתב התביעה עולה כי במתחם נמכרו עד היום כ-100 דירות, כאשר לפי נתוני החברה מעל ל-75% מהמתחם נמכר.

הדיירים, שהתאגדו למעמד סטטורטורי של נציגות הבית המשותף, טוענים כי העובדה שאוניל מכרה את הבתים ובמקביל משמשת כחברת ניהול - מנוגדת לחוזה המכר עליו חתמו התובעים. בפועל הם נפגעים מהמצב הקיים, ולכן מבקשים להתנתק מאחיזתה של אוניל כחברת ניהול. "בחינת המערך החוזי שאוניל הכינה, מראה כי מלכתחילה מעשה אחיזתה של אוניל, קבלנית מוכרת דירות, גם ב'כס' חברת הניהול, אינו כדין, באשר אין לה לאוניל כל סמכות חוזית לכך. אוניל מעולם לא יועדה לשמש גם חברת ניהול, אלא חברה אחרת יועדה לכך", נכתב בכתב התביעה.

מחברת אוניל נמסר בתגובה :"החברה נוהגת בהתאם לחוזים שנחתמו עם הדיירים, ופועלת להבטחת הסטנדרטים הגבוהים ביותר, הראויים והתואמים ניהול פרוייקט מגורים יוקרתי. לאחרונה הוקמה חברה בת לניהול הפרוייקט, שמטרתה ליצור הפרדה משפטית ותפעולית מלאה, ולאפשר מעקב יעיל יותר אחר הפעילות השוטפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully