וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות בהובלת מניות הטכנולוגיה והפיננסים; מרקוני מזנקת ב-19% בעקבות רווח רבעוני

דפנה מאור

15.10.2001 / 10:34

חברת הפיננסים ההולנדית ING נופלת ב-12% בעקבות אזהרת רווח; נוקיה ואריקסון יורדות ב-2.3%

בורסות אירופה רושמות ירידות בהובלת מניות הטכנולוגיה והפיננסים. לסנטימנט השלילי בשוקי ההון בעולם תורמים נתוני המכירות הקמעוניות הגרועים שפורסמו בארה"ב ביום שישי. בלונדון יורד ה-FTSE ב-1.1%; הדקס יורד ב-1.1% בפרנקפורט; פאריס יורדת ב-2.6%.

החששות מפגיעה ברווחי החברות עקב המיתון העולמי מכים בכל מגזרי המניות באירופה. מניות הטלקום רושמות ירידות: בריטיש טלקום יורדת ב-1.6%; וודאפון ב-1.3%; פראנס טלקום ואורנג' ב-1.3%. בפרנקפורט מתקדמת דויטשה טלקום בניגוד למגמה ועולה ב-0.6%.

במגזר יצרניות ציוד התקשורת נראית מגמה דומה: נוקיה יורדת ב-2.2%; אריקסון ב-2.3%; אלקטל ב-2.4%.

לעומתן רושמת מרקוני זינוק של 19%, לאחר שיצרנית ציוד הטלקום הבריטית, מרקוני, הודיעה היום כי תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי היו בהתאם לתחזיות הקודמות שלה. בכך שיככה מרקוני את החששות כי תפרסם אזהרת רווח נוספת על שתיים שפירסמה כבר.

בהודעתה של מרקוני נאמר כי היא צופה לרשום רווח תפעולי של 7 מיליון דולר, ואיזון בשורת הרווח למניה. מכירותיה ברבעון הכספים השני (המקביל לרבעון השלישי של 2001) נפלו ב-24% ל-2 מיליארד דולר.

במגזר הפיננסים התמונה עגומה: אזהרת רווח של ING, קבוצת הפיננסים ההולנדית, מובילה אותה לנפילה של 11.6%. החברה קיצצה את תחזיות הרווח למניה לשנה כולה לאחר שהגדילה את הערכת הנזק מאירועי הטרור של ה-11 בספטמבר. החברה צופה צמיחה של 5% ברווח למניה, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 17%.

ING, חברת השירותים הפיננסיים הרביעית בגודלה באירופה, צופה כי תביעות הביטוח בעקבות מתקפת הטרור על ארה"ב יגרמו לה נזק של 91 מיליון דולר אחרי מס, פי 3 מהתחזיות הראשוניות שלה.

בעקבותיה יורדות מניות אליאנץ ב-1.5%; פרודנשל יורדת ב-1%; חברת הביטוח לויד'ס יורדת ב-2.6% לאחר שנודע כי היא תיאלץ לעמוד לחקירה של ארגון ביטוח אמריקאי כדי להוכיח את כושר הפירעון שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully