וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמי הניהול של עובדי המדינה מתייקרים

אתי אפללו

23.4.2008 / 15:40

בית ההשקעות הלמן אלדובי שרכש את קופות הגמל של בנק יהב, הבנק המשרת את עובדי המגזר הציבורי, מכפיל את שיעור העמלות

בית ההשקעות הלמן אלדובי הולך בדרכם של יתר בתי ההשקעות הפרטיים שרכשו את קופות הגמל, ומעלה את דמי הניהול בקופות הבנקאיות שרכש מבנק יהב ל-1%. דמי הניהול הממוצעים ששילמו עמיתי יהב בשנת 2007 עמדו בממוצע על 0.52%. העלאת דמי הניהול מגיעה בסיומו של רבעון קשה שהתאפיין בתשואות שליליות גבהות לחוסכים.

כך לדוגמא, יהבית, קופת הגמל הגדולה של בנק יהב המנהלת 1,411 מיליארד שקל, השיגה מתחילת השנה תשואה שלילית מצטברת בגובה 5.26%-. קופת הגמל של הלמן אלדובי אשר מנהלת 141 מיליון שקל, השיגה מתחילת השנה תשואה שלילית מצטברת בגובה 8.14%-.

בתחילת החודש השלימה הלמן אלדובי את רכישת קופות הגמל של בנק יהב, ובכך הפכה לשחקן משמעותי בענף הגמל. יצוין כי בעקבות העברת הקופות מהבנקים לחברות הביטוח ובתי ההשקעות, התייקר המחיר אותו משלמים העמיתים עבור ניהול הכסף. מרבית הרוכשים של קופות הגמל החדשות מידי הבנקים העלו את דמי הניהול שהם גובים עבור ניהול כספי הגמל, בכלל זה תמר של כלל, קופות הגמל של מנורה מבטחים, ואפילו תגמולים של דש. רק עמיתי קופות הגמל גדיש שנמכרה לבית ההשקעות פסגות ממתינים לראות מה יהיה עם דמי הניהול בקופת הגמל שלהם, מכיוון שעד כה לא הודיעה פסגות על העלאת דמי הניהול בגדיש.

מהלמן אלדובי נמסר: "אנו ממשיכים את הקו אותו הוביל בנק יהב כלפי העמיתים, של דמי ניהול מהנמוכים בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully