וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביד חזקה ובזרוע נטויה: מסורת החגיגות של חודש אפריל בבורסה של תל אביב נמשכת גם השנה

יעל פולק

23.4.2008 / 16:58

מדד המעו"ף התחזק מתחילת החודש ב-9.8%

גם השנה מסתמן אפריל כחודש בו יירשמו עליות נאות במדדים המובילים. עד כה עלה החודש מדד המעו"ף ב-9.8%, מדד תל אביב 100 הוסיף 9.3% ומדד מניות הנדל"ן התחזק ב-11.7%. זאת, לעומת ירידות של עד 25.5% במדדים מתחילת 2008.



יחד עם זאת, על אף חשיבות המסורת, נשאלת השאלה כיצד מתנהל המסחר במגמה חיובית בתל אביב כאשר נתוני מקרו שליליים מתפרסמים בארה"ב, מחירי הנפט זינקו לשיא של 117 דולר לחבית ומחיר האורז ממשיך אף הוא לטפס. לכאורה, עלייה במחירי הסחורות עלולה להגביר לחצים אינפלציוניים ולהביא להעלאת הריבית - דבר שאינו מיטיב עם המשקיעים.



גידי הלפרן, סמנכ"ל דסק מניות בחברת ניהול תיקי ההשקעות של מגדל שוקי הון, מסביר כי "ניתן להסביר עליות אלה בסיום תקופת הדשדוש וההמתנה בשוק המניות התל אביבי, שאפיינו את הבורסה ברבעון הראשון של השנה. זאת בנוסף להערכות אופטימיות לגבי ההתפתחויות הכלכליות בהמשך השנה".



הלפרן הוסיף כי "סיום עונת החורף, בה מורגשת האטה עונתית בפעילות הכלכלית של חלק מענפי המשק, התארכות שעות הפעילות במשק בעקבות הנהגת שעון הקיץ וחג הפסח שמגביר את הפעילות בענפים כלכליים רבים במשק - תיירות פנים וחוץ, מזון ומסחר קמעוני, הלבשה והנעלה, חומרי בניין - מגבירים את האופטימיות בקרב המשקיעים. התבהרות התמונה המקרו-כלכלית תורמת אף היא להרגעת הרוחות ומשרה אווירה נוחה להשקעות. אפשרות של התפתחויות חיוביות במשבר הכלכלי הגלובלי עשויה להפוך את המומנטום בשווקים הפיננסים בעולם בחודשים הקרובים".



דודי קטש, מנכ"ל אייפקס קרנות נאמנות, אמר היום כי "אמנם קיימת מסורת עליות שערים בבורסה של תל אביב בחודש אפריל, אך חשוב לציין כי במארס היו ירידות חדות מאוד - מדד תל אביב 100 ירד ב-10.25%, המעו"ף איבד מעל 10%, מדד מניות הנדל"ן נחלש ב-16% - כל זה בחודש אחד בלבד. נראה כי העליות החזקות של אפריל הן תיקון לירידות הללו. גם בבורסות העולם ניתן לראות את התיקון הזה, על אף שבארץ התיקון חד יותר".



"אמנם לא התפרסמו נתונים חיוביים מכיוון ארה"ב, אבל עצם זה שלא יצאו נתונים שליליים מאפשר למשקיעים לבלום את מגמת הירידות. מעבר לעלייה במדד ומחירי הסחורות שעולים, לא התפרסמו נתונים שיובילו להתדרדרות בשוק. כרגע, המשקיעים ממתינים לפרסום הדו"חות לרבעון הראשון של 2008, והם אלו שייתנו את הכיוון בחודשים הקרובים. בארה"ב החל פרסום הדו"חות ונראה כי אין קטסטרופות. בארץ ממתינים המשקיעים לתחילת עונת הדו"חות".



לסיכום, נראה כי להרגל השפעה משמעותית על מנהלי ההשקעות, שפועלים לפי דפוסי התנהגות קבועים. בדומה לשנה שעברה, גם השנה באות העליות של אפריל לאחר ירידות במארס. בנוסף לכך, נתוני המסחר המושפעים מתיירות פנים וחוץ משמעותית במהלך חג הפסח, התחזקות בבורסות העולם בחודש האחרון ותיקון הירידות שנרשמו בבורסת תל אביב סייעו גם הן לאפריל אופטימי במגמה חיובית.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully