וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק במו"מ למכירת מתחם צים

גיא ליברמן

23.4.2008 / 17:18

נמצא במגעים מתקדמים עם עדי קייזמן, המציע בעבור המתחם שבת"א 35 מיליון דולר, וקבוצה של אנשי עסקים המציעים 37 מיליון דולר


המשא ומתן למכירת מתחם צים, שבבעלותו של ארקדי גאידמק, מתקרב לישורת האחרונה. גאידמק נמצא במגעים מתקדמים עם איש העסקים עדי קייזמן, המציע בעבור המתחם שבתל אביב 35 מיליון דולר, ועם קבוצה של אנשי עסקים המציעים 37 מיליון דולר. לעת עתה נראה כי קבוצת אנשי העסקים היא הרוכשת המועדפת על גאידמק.

קבוצת הרכישה כוללת את קבוצת מגשימים פרויקטים של אנשי העסקים איל ספיר ודורון סהר ואת אנשי העסקים רן פרסברג (הבעלים של מטבחי בולטהאופ ישראל), אייל דייזי ומשה רפפורט. הצעתם אמנם גבוהה מזו של קייזמן, אך תנאי התשלום בה טובים פחות. הקבוצה מציעה לשלם 10% מסך הכסף לגאידמק בעת חתימת העסקה ואת היתרה בתוך שנה, שבמהלכה הם מתעתדים לצרף לקבוצה שלהם רוכשים נוספים שיקנו שטחים בפרויקט שיוקם במקום. לעומת זאת, קייזמן מציע להעביר לגאידמק את רוב הסכום כבר בשלב חתימת העסקה.

מתחם צים כולל "בור" בגודל 1.9 דונמים בשדרות רוטשילד 22 בתל אביב, ובו זכויות בנייה למגדל משרדים של 21 קומות וכן שמונה קומות תת-קרקעיות. הנכס כולל גם שלושה מבנים ברחוב לילינבלום 35 ו-48, המיועדים לשימור, וכן נכס נוסף ברחוב לילינבלום 39. את המתחם רכש גאידמק מידי בנק מזרחי טפחות באוקטובר 2005 תמורת 26 מיליון דולר (כ-119.3 מיליון שקל באותה עת). כמה חודשים לאחר מכן הודיעה אוסיף, החברה הציבורית שבשליטת גאידמק, כי היא בוחנת את הצעתו למכור לה את המתחם ב-60-35 מיליון דולר. בהקשר זה עלתה ביקורת נוקבת כלפי התנהלות גאידמק בעניין. יש הטוענים כי מדובר בסכום גבוה בהרבה מהמחיר בו רכש את המגרש. היו גם מי שטענו כי הוא מנסה לרשום רווח על גבם של בעלי המניות. בהתחשב בירידת שער הדולר, נראה שלביקורת שהוטחה בגאידמק ובאוסיף היה ביסוס. עם זאת, בסופו של דבר העסקה לא יצאה לפועל, ובחודשים האחרונים מנסה גאידמק למכור את המגרש לגוף אחר.

גאידמק לא ירוויח הרבה על הנכסים האלה: הוא רכש את המתחם במחיר שקלי של כ-119.3 מיליון דולר (שער הדולר בזמן הקנייה היה כ-4.60 שקלים). לפי השער הנוכחי של הדולר, כ-3.45 שקלים, הצעתו של קייזמן שוות ערך לכ-120.8 מיליון שקל, ואילו הצעת קבוצת הרכישה שוות ערך לכ-127.7 מיליון שקל. בהתבסס על הצהרותיו של גאידמק בעבר כי שילם לאחר רכישת המגרש סכום נוסף של כ-3 מיליון דולר, נראה כי עסקה זו לא תירשם כהצלחה עסקית מבחינתו. בסביבתו של גאידמק סירבו להתייחס לגובה ההצעות, אך בניגוד לעבר לא שללו כי מתקיים משא ומתן למכירת המגרשים. אנשי נדל"ן שהתעניינו בעבר ברכישת המתחם טוענים כי הסכומים שהוצעו נמוכים ממחיר המינימום שדורש גאידמק בעבור המתחם­ 40 מיליון דולר. גורמים בקבוצת הרכישה אישרו כי הם מנהלים משא ומתן מול גאידמק אך סירבו לפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully