וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בשלב זה בקשתם של עובדי חפציבה לשחרר לטובתם כספי קופות גמל וביטוחי מנהלים

נורית רוט

23.4.2008 / 17:30

העובדים טענו כי זכותם לקבלת הכספים היא אוטומטית

העובדים, שיוצגו על ידי עו"ד רנה שבולת, טענו כי זכותם לקבלת הכספים היא אוטומטית, ולמרות זאת מעכב המנהל המיוחד מטעם בית המשפט, עו"ד יצחק מולכו, את החתימה על המסמכים הנדרשים לצורך שחרור הכספים, ללא סיבה מוצדקת.



לעומתם טען מולכו כי שחרור הכספים אינו עניין פורמלי ועליו לברר פרטים רבים בעניינו של כל עובד וזכויותיו. כן טען כי שאלת מעורבותם של חלק מעובדי החברה במעשים הפליליים שנעשו בחברה אף היא מצריכה בדיקה בטרם יועברו הכספים.



השופט יעקב צבן קיבל את עמדתו של מולכו וציין כי "אל לו למנהל המיוחד לאשר העברת כספים לעובדים מבלי שייבחן לעומק את הדין בעניין ואת נסיבותיו הספציפיות של כל מקרה ומקרה".



"בה בעת", הוסיף השופט, "יש לזכור כי בקשה זו עוסקת בזכויותיהם של עובדי החברה שהינם נושים שברווחתם רואה הדין חשיבות גבוהה. עובדים אלה נמצאו משך תקופה ארוכה באי ודאות והגיעה העת לתת מענה לצורך שלהם בהבנת מצבם לאשורו".



לאור האמור קבע השופט כי על המנהל המיוחד להשלים את הבדיקות הנדרשות בתוך חודש מיום ההחלטה, ולדווח על ממצאיו לבית המשפט.



בנוסף, נדחתה בקשה אחרת של העובדים להורות למנהל המיוחד למסור להם דו"ח מפורט בעניין תוכניותיו להסדר עם כלל נושי החברות. השופט קבע כי טרם הגיע הזמן לקבל דו"ח שכזה, שכן לדעתו אין טעם "בשלב זה, בו פיתרון בעיות רוב רוכשי הדירות נראה קרוב - להפנות את משאביו לניסוח הסדר נושים שייתכן כי ישא אופי שונה מרגע שייפתרו בעיות הרוכשים". בשלב הנוכחי, ציין השופט, הצורך בהשקעת כל המשאבים האפשריים לשם סיום ופתרון בעיית הרוכשים, הינו בראש סדר העדיפויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully