וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי ענק של 10.5 מיליארד דולר לדלתא איירליינס ונורתווסט בשל העלייה במחירי הדלק

אשר שכטר

23.4.2008 / 18:20

שתי חברות התעופה הסכימו להתמזג בשבוע שעבר

ברבעון הראשון רשמה דלתא הפסד נקי של 6.4 מיליארד דולר, או 16.15 דולר למניה, לעומת הפסד של 130 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן, כאשר עוד היתה במצב של פשיטת רגל.



ללא הוצאות חד פעמיות, בהן הפרשה בסך 6.1 מיליארד דולר הקשורה לירידה בשווי השוק של החברה, רשמה דלתא הפסד של 274 מיליון דולר, או 69 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2008. הכנסותיה של החברה טיפסו במהלך הרבעון ב-12% ל-4.8 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 4.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.



תוצאותיה הרבעוניות העגומות של דלתא, שנבעו בחלקן מהתייקרות בסך 585 מיליון דולר בעלויות הדלקים, פספסו את תחזיות האנליסטים, שציפו כי החברה תרשום הפסד של 49 סנט למניה.



בשבוע שעבר הודיעה דלתא כי הסכימה לרכוש את נורתווסט תמורת יותר מ-3 מיליארד דולר, במסגרת מיזוג שאם ייצא לפועל הוא ייצור את חברת התעופה הגדולה בעולם, במונחי כמות נוסעים. נורתווסט, שפירסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון, רשמה הפסד רבעוני של 4.1 מיליארד דולר, או 15.78 דולר למניה, לעומת הפסד של 292 מיליון דולר או 3.34 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד.



ללא הוצאות חד פעמיות, בהן הפרשה בסך 3.9 מיליארד דולר והתייקרות של 58% בעלויות הדלקים, רשמה נורתווסט הפסד של 191 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת רווח של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של החברה עלו ב-8.8% במהלך הרבעון ל-3.3 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 2.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007. הפסדיה של החברה עלו על תחזיות האנליסטים, שצפו להפסד של 30 סנט מניה.



הן דלתא והן נורתווסט נכנסו ב-2005 למצב של פשיטת רגל, ממנו יצאו ב-2007 לאחר שהובילו מהלכים של קיצוצי עלויות, אשר כללו בין היתר הסכמי שכר חדשים. המיזוג בין שתי החברות, ששם קץ לחודשים של השערות והערכות בנוגע לעסקה הצפויה, ייצור חברה בעלת הכנסות של יותר מ-35 מיליארד דולר בשנה, עם צי של כ-800 מטוסים ו-75 אלף עובדים.



במסגרת העסקה, יקבלו בעלי המניות של נורתווסט 1.25 מניות בחברה החדשה, עבור כל מניה שברשותם, אולם הירידה החדה במניית דלתא מאז הוכרז המיזוג קיצצה כ-1.3 מיליארד דולר משווי העסקה.



"הצורך שלנו להגיב ללחציה של העלייה הדרמטית בעלויות הדלק וההאטה הכלכלית בארה"ב מניעות אותנו לבחון את כל האפשרויות שברשותנו כדי להגן על עתידה של דלתא. המיזוג עם נורתווסט ייצור חברת תעופה עם הגודל, היכולת והנוכחות הגלובלית כדי לשרוד את האתגרים הכלכליים ולהתחרות בשוק העולמי", אמר מנכ"ל דלתא, ריצ'רד אנדרסון, שישמש גם כמנכ"ל החברה המשותפת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully