וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי האורז מכים במדינות העניות: האו"ם מפסיק את מפעל ההזנה לבתי הספר בקמבודיה

סוכנויות הידיעות

23.4.2008 / 18:56

צמצום ההזנה צפוי ב-78 מדינות נוספות



ארגון תוכנית המזון העולמית של האו"ם הודיע היום כי החליטה להפסיק את מפעל ההזנה לתלמידים בקמבודיה בעקבות מחירי המזון הגואים. הארגון יחדל מלשלוח מזון ל-450 אלף ילדים ב-1,344 בתי ספר במדינה הענייה החל מ-1 במאי. העזרה שיגיש הארגון בעתיד הקרוב תתמקד במקרים הנזקקים ביותר כגון חולי איידס ושחפת, נשים בהריון ותינוקות. גורמים בתוכנית המזון העולמית מציינים כי צמצום הפעילות צפוי ב-78 מדינות נוספות.



הפסקת התוכנית נבעה מתביעת ספקי האורז להעלות את תעריף האספקה מ-450-390 דולר לטונה אורז, כפי שהוסכם תחילה, ל-620 דולר. לפני כשנה שילמה תוכנית המזון העולמית 260 דולר עבור טונה אורז.



תוכנית האו"ם נועדה להותיר ילדים בבית הספר, ולא לאפשר להם להיות מנוצלים ככוח עבודה או בתעשיית הזנות. בעקבות ההחלטה על הפסקת התוכנית, הביעו גורמים בתוכנית המזון העולמית דאגה כי הפסקת ההזנה תביא לאורך זמן לגידול בשיעורי התת תזונה במדינה. ההחלטה מצטרפת להודעת ארגון הרווחה הנוצרי וורלד ויז'ן מאתמול כי אינו יכול להמשיך ולספק מזון ל-1.5 מיליון עניים ברחבי העולם.



מחיר שק של 50 ק"ג בקמבודיה הגיע בימים האחרונים ל-38 דולר, כמעט כשיעור המשכורת החודשית של השכבות העניות. האורז מהווה שני שלישים מכלל הקלוריות הנצרכות על ידי 14 מיליון התושבים בקמבודיה. תוחלת החיים בקמבודיה עומדת על 58 שנים, הנמוכה ביותר באסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully