וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות בעקבות דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי; לונדון עלתה ב-0.8%

סוכנויות הידיעות

23.4.2008 / 20:06

פאריס טיפסה ב-1.5%; פרנקפורט הוסיפה 0.1%



בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים, לראשונה מזה שלושה ימים, בעקבות דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי של ענקית התרופות הגרמנית מרק ושל חברות אמריקאיות ממגזרי הטכנולוגיה והתעשייה. בורסת לונדון עלתה ב-0.8%, פאריס טיפסה ב-1.5% ופרנקפורט עלתה ב-0.1%.



מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי הוסיף 0.5% בבורסת לונדון לאחר שבמהלך המסחר רשם ירידה של 1%. מתחילת השנה, ירד המדד ב-14%. המדדים ב-13 מתוך 18 הבורסות המקומיות במערב אירופה רשמו עליות.



אנליסטים קובעים כי עתיד השווקים נראה ורוד יותר כרגע לאור הדו"חות הרבעוניים של החברות האמריקאיות שהפריכו ברובן את החששות המוקדמים של המשקיעים. מתוך 153 החברות הכלולות במדד S&P 500 ושדיווחו על תוצאות העסקיות של הרבעון הראשון, 67% דיווחו על רווחים שעלו על תחזיות האנליסטים.



מניית מרק עלתה ב-6.1%, העלייה הגבוהה ביותר בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שרווחי החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-239.1 מיליון יורו לעומת תחזית אנליסטים של 207.7 מיליון יורו. ברבעון המקביל ב-2007 רשמה החברה הפסדים בסך 8.3 מיליון יורו.



יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון דיווחה על ההפסד הנקי הרבעוני הגדול ביותר מאז הנפקתה לפני 8 שנים בגין מחיקת ערך של חטיבת שבבי הזיכרון קימונדה. למרות זאת, זינקה מנייתה ב-8.6% על רקע גידול של 7% בהכנסותיה ל-1.05 מיליארד יורו. ההפסד הנקי לחברה ברבעון שהסתיים במארס התרחב ל-1.37 מיליארד יורו לעומת 11 מיליון יורו ברבעון המקביל בשנה שעברה.



מניית יצרנית התרופות UCB זינקה ב-23% בבורסת בריסל לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר במפתיע תרופה חדשה של החברה לטיפול במחלת קרוהן, מחלה כרונית המתבטאת בדלקות בדרכי העיכול. UCB ציפתה כי אישור התרופה יידחה בשנה לפחות.



מניית ענקית התעשייה הבטחונית BAE סיסטמס עלתה ב-2.3% בעקבות דו"ח רבעוני טוב מהצפוי של יצרנית המטוסים בואינג.



העליות במחיר הנפט, שנשק אמש לסף של 120 דולר לחבית בבורסת המסחר בניו יורק, הכבידו על מגזר התעופה. חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה צנחה ב-3.5%. מניית איבריה ירדה גם בשיעור של 3.5%.
בריטיש איירוויס איבדה 2.4%. מגזר הכרייה הרוויח מעליית מחירי האנרגיה. חברת BHP ביליטון טיפסה ב-2.4% בלונדון; חברת הנפט הצרפתית טוטאל עלתה ב-1.7% בפאריס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully