וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

23.4.2008 / 22:55

מדד נאסד"ק עלה ב-0.9% ונסגר ברמה של 2,398 נקודות. הדאו ג'ונס התחזק ב-0.2% ומדד S&P 500 רשם עלייה של 0.1%

המסחר בוול סטריט חזר לעליות שערים. גם דו"חותיה השלילים של אמבק, מבטחת האג"ח השנייה בגודלה בארה"ב, לא מצליחים לעצור את עליות השערים בוול סטריט.

מספר דו"חות חיובים, ביניהם של ענקית התעופה בואינג שעקפה את תחזיות האנליסטים בדו"חותיה לרבעון הראשון של 2008 וחברת השילוח יו.פי.אס שדיווחה על עליה של 7.5% ברווחיה, שולחים את השווקים למגמה חיובית.

נאסד"ק מוסיף 0.9% לרמה של 2,398 נקודות דאו ג’ונס מתחזק ב-0.2% לרמה של 12,747 נקודות ומדד S&P 500 עולה ב-0.1% לרמה של 1,377 נקודות. בשוק הסולידי נרשמות ירידות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עולה ב-0.021% לרמה של 3.741%.

כשעה לאחר פתיחת המסחר פורסמו נתוני מלאי הנפט השבועי של ארה"ב. הנתונים הצביעו על 2.4 מיליון חביות נפט - נתון זהה לשבוע שעבר. הכלכלן רוברט שילר, שחזה בטרם עת את התפוצצות בועת הדיור בארה"ב, הזהיר היום כי המשבר בשוק הדיור האמריקאי עשוי לגרום לנפילת מחירים שתהיה חדה מזו שנרשמה בתקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30', וכי ייתכן שיהיה צורך לסייע למיליוני אנשים על מנת שלא יאבדו את בתיהם.

לדבריו, קיים סיכוי גבוה שמחירי הנדל"ן יפחתו ביותר מ-30% - שיעור הירידה שנרשם בתקופת השפל הגדול. מאז 2006 צנחו מחירי הבתים ב-15%. מחיר הנפט נסוג מרמת שיא בעקבות התחזקות הדולר מרמת שפל מול היורו ובעקבות ניהול מגעים בין ועדי עובדים וההנהלה בבית זיקוק בבריטניה במטרה למנוע שביתה. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש יוני יורדים ב-1% ונסחרים ברמה של 118 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.

יאהו נחלשת בעקבות הודאת מיקרוסופט

ענקית האינטרנט יאהו נחלשת על רקע הודעתו של מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, לפיה החברה אינה מתכוונת להעלות את המחיר שננקב בהצעת הרכש ליאהו. אמש פירסמה יאהו את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. החברה עקפה את הערכות האנליסטים והציגה רווח נקי של 542 מיליון דולר, 37 סנט למניה לעומת 142 מיליון דולר, 10 סנטים למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות לרבעון שהסתיים במארס עלו ב-1.5% והסתכמו ב-1.82 מיליארד דולר.

חברת השילוח האמריקאית יו.פי.אס דיווחה היום על גידול של 7.5% ברווחיה לרבעון הראשון של 2008. עם זאת, הזהירה החברה כי היא מצפה כי כלכלת ארה"ב תמשיך בחולשתה גם ברבעון השני. מניית אמבק מבטחת האג"ח השנייה בגודלה בארה"ב, קורסת בכ-40% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני של 1.6 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי. קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, עלול לרשום את ההפסד הרבעוני הראשון שלו בתקופה של כחמש שנים. זאת, בשל מחיקות של כ-5 מיליארד פרנק שווייצי (4.98 מיליארד דולר), הקשורות להידרדרות שוק האשראי, ובשל איגרות חוב אשר תומחרו בצורה מוגזמת. כך מדווחת סוכנות בלומברג.

מלנוקס , יצרנית השבבים להאצת תעבורת מידע ברשתות צפויה לפרסם את דו"חותיה היום לאחר סיום המסחר. אנליסטים בשוק מעריכים כי החברה תציג רווח של 19 סנט למניה. יצרנית ציוד התקשורת האלחוט אלווריון מתחזקת לאחר שדיווחה אמש כי מכון התקנים האמריקאי (FCC) אישר לה לשווק מערכות מדגם בריזמקס 802.16 בארה"ב. מערכת ה-WiMax שתפעל בתדר 3.65 ג'יגה הרץ צפויה לאפשר גישה אלחוטית לאינטרנט בטווחים ניכרים ונעשה בו שימוש בעיקר באזורים עירוניים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully