וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיקר שיש נוף לים

גיא ליברמן

24.4.2008 / 9:10

באחרונה גילו בנתניה שהשכונה היוקרתית עיר ימים מכערת את סביבתה. ראש העיר מרים פיירברג, שעברה במקום, לא אהבה את שראתה

באחרונה גילו בנתניה שהשכונה היוקרתית עיר ימים אולי יפה בפני עצמה, אך מכערת את סביבתה. זאת משום שהשכונה מוקמת "עם הפנים לים" והחלק האחורי והלא יפה של המבנים פונה לכיוון השכונות הסמוכות.

שכונת עיר ימים ממוקמת מצפון וממערב לשכונת רמת פולג בדרום נתניה ונהנית מקרבה לים, דבר שמעלה במידה ניכרת את רמות המחירים בשכונה, המגיעים ל-300-350 אלף שקל לחדר. מאפיין בולט של השכונה החדשה הוא הבנייה לגובה, כאשר בסך הכל ייבנו בה כ-4,000 דירות בעשרות מגדלי מגורים.

הגילוי המדובר התאפשר בעקבות התקדמות הבנייה בשכונה, שהצליחה להמחיש גם לעין בלתי מזוינת את הניכור שבין עיר ימים לשכונות קרית נורדאו ורמת פולג. ראש העיר מרים פיירברג, שעברה במקום, לא אהבה את שראתה ויזמה פגישה עם נציגי היזמים הבונים במקום, בהם אזורים, י.ח. דמרי, ב. יאיר, אפריקה ישראל, שיכון עובדים ודנקנר השקעות.

ואכן, באחרונה התקיים כנס אדריכלים חשאי שנועד לבדוק אפשרויות לשינוי התוכניות התכנוניות והעיצוביות של המגדלים הנבנים כיום בשכונה. נציגי העירייה התלוננו כי המתכננים השקיעו את מירב האמצעים בעיצוב חזית הבניינים שפונים לים, בעוד שה"גב" של הבניינים הפונה לכיוון מזרח אינו מושקע.

בכנס ביקש מהנדס העיר פול ויטל למצוא פתרון לבעיה ואמר: "בגלל העדפה כלכלית של היזמים הם מפנים את כל הדירות לכיוון הים, כך שבמקום שיהיה מגדל שהוא מעוצב מכל הכיוונים, כמו מגדלי YOO בתל אביב, כל העיצוב המיוחד שכולל זכוכיות ומרפסות פונה לים, ואילו כל פונקציות העזר של המבנה מופנות לאחור, לכיוון מזרח".

למדו את הלקח

בעירייה אמנם מודעים לכך שהדירות היקרות יותר בפרויקטים הן אלה שצופות לים, ונמצאות בחלק המערבי של הבניין, ועם זאת הם ביקשו לנסות ולשנות את המראה הכללי של השכונה, יותר משנה לאחר שהבניינים הראשונים החלו להיבנות.

בעירייה גם מודעים לבעיה חמורה לא פחות, והיא שחלק מהמבנים כבר נמצאים בשלבי בנייה מתקדמים ובהרבה מקרים דירות נמכרו, כך ששינויים "תוך כדי תנועה" הם קשים. עם זאת ביקשו בעירייה מהיזמים להגיש פתרונות הכוללים שינויים בצבע הבניינים, שיהיו בהירים ככל הניתן, לשלב זכוכיות גם בחלק האחורי של הבניינים, וכן לשלב מרפסות בחלק האחורי של הבניינים.

חלק מהחברות נענו חלקית לבקשה, כאשר חברת שיכון ובינוי כבר הודיעה לעירייה שהיא תשנה את צבע החיפוי החיצוני של המגדל שהיא מקימה במקום לצבע בהיר יותר. עם זאת, מרבית האדריכלים והיזמים לא ששים לבצע שינויים, כפי שאמר אחד מהם: "ביקשו מאתנו לבדוק איך אנחנו יכולים לשנות את המראה של הבניינים, אך צריך לזכור שחלק מהדירות כבר נמכרו ואי אפשר לשנות כלום. עם זאת, ברור שלצד מערב יש עדיפות כי הוא רווחי יותר, לכן לא נראה שהשינויים בבניינים שכבר אושרו יתאפשרו, ואם כן זה יהיה מינורי".

בעיריית נתניה מציינים כי למדו את הלקח מהמקרה, ומעכשיו יושם דגש על הפן העיצובי, והחלק המזרחי בפרט, של כל המגדלים הבאים שחברות הבנייה יבקשו לבנות בעיר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully