וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חול המועד: מסורת העליות בבורסה נשמרה

נתן שבע

24.4.2008 / 15:05

מדד המעו"ף טיפס ב-0.4% ותל אביב 100 הוסיף 0.8%. הבורסה סגרה שבוע שישי רצוף של עליות שערים. מכתשים זינקה ב-4%

מסורת עליות השערים, המאפיינת את ימי חול המועד, לא הכזיבה גם השנה - והבורסה בתל אביב הצליחה לסגור שבוע שישי של עליות שערים. המסחר נפתח בזינוק של 1% עם פקיעה על אופציות על מדד המעו"ף, ונמשך עם המגמה החיובית שליוותה את המסחר בארה"ב והבוקר במזרח. עם זאת, לקראת שעות הצהריים נכנעה הבורסה למגמה השלילית בשוקי אירופה ונחלשה מעט.

מדד מדד המעו"ף עלה ב-0.4% ל-1,099 נקודות ובסיכום שבועי טיפס ב-0.8%, מדד תל אביב 100 טיפס ב-0.4% לרמה של 1,018 נקודות ובסך הכל עלה ב-1% בשבוע. מדד התל טק טיפס ב-1.8%.

עם פתיחת המסחר, פקעו האופציות על מדד המעו"ף. מדד המעו"ף הקובע לפקיעה נקבע בעלייה של 1.1% לרמה של 1,106 נקודות. מחזור המסחר בפקיעה היה בינוני והסתכם ב-1.1 מיליארד שקל - ובסך הכל הסתכם המסחר ב-2.8 מיליארד שקל.
גם היום, כבשאר ימי המסחר המקוצרים בחול המועד, הסתיים המסחר בסביבות השעה 14:45.

ביום שני הקרוב צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לפרסם את גובה הריבית במשק. עדיין לא ברור אם הנגיד יותיר את הריבית על כנה, ברמה של 3.25%. בחודשים האחרונים הצליח הנגיד להפתיע את השוק. ביום רביעי יחליט גם הנגיד האמריקאי על גובה הריבית בכלכלה האמריקאית, כאשר שם מעריכים כי הנגיד האמריקאי ברננקי יוריד את הריבית בעוד 0.25%, ל-2%.

מניית כי"ל התממשה ב-1.9% לאחר שהשלימה זינוק של 38% מתחילת החודש, בעקבות המשך עליות המחירים במגזר האשלג. אמש צנחה חברת הדשנים פוטאש ב-5% והיום היא פירסמה דו"חות מצוינים והעלתה תחזיות להמשך השנה. אתמול העלו ב-UBS את מחיר היעד למניית כי"ל ל-85 שקל - 23% מעל מחיר המניה הבוקר בפתיחת המסחר. החברה לישראל, החברה האם של כי"ל, נגררת אף היא מטה וירדה ב-3.7%. במניות הבנקים מגמה חיובית - לאומי עלתה ב-1.2% והפועלים טיפסה ב-0.8%, לאחר שאתמול נפלה ב-4%. מכתשים אגן עלתה ב-3.9% והשלימה זינוק של 37% מתחילת השנה, בציפייה לתוצאות חזקות של החברה ברבעון הראשון לצד המשך המגמה החיובית במחירי הגרעינים. ברקע עדיין מהדהד סיפור המגעים של כור למכירת מחצית מאחזקותיה בחברה. אלביט מערכות קפצה ב-3.8%, ככל הנראה עדיין בהשראת ההמלצה אתמול מפסגות אופק, שהמליצו לנצל את הירידות במניה לרכישות.

חברת הדירוג מעלות מורידה את את דירוג האג"ח של מעריב מ-BBB פלוס ל-BBB מינוס, בעקבות ההרעה בתוצאותיה של החברה - אך המניה לא הגיבה להורדה ושמרה על יציבות.

המשקיעים בחלל תקשורת לא התרגשו מהודעת החברה על דחייה של מספר ימים בשיגור הלוויין עמוס 3, שאמור היה להיות משוגר היום. הלוויין צפוי להחליף את הלוויין עמוס 2 - אשר יסיים את תפקידו בעוד מספר חודשים. לוויין זה יהיה בעל קיבולת שידור הגבוהה בעשרות אחוזים מקודמו.

מניות הנדל"ן תיקנו מעט את הנפילות מאתמול. מדד הנדל"ן עלה ב-0.9%. גזית גלוב הוסיפה 0.5%, לצד תוצאות טובות של החברה הבת, סיטיקון הפינית.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully