וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באירופה בהובלת מגזרי הכרייה והפיננסים: לונדון מאבדת 0.8%

ירון הופמן

24.4.2008 / 11:54

פרנקפורט מתכווצת ב-0.6%; פאריס נחלשת ב-1.3%

מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.4%. אנליסטים מעריכים כי יום המסחר יתאפיין בזהירות, כאשר המשקיעים פוקחים עין לגבי כל דו"ח רבעוני שמפרסמות החברות, ומנסים לבחון את השפעתו על תנודות השוק.



דו"ח שעתיד להתפרסם במהלך היום צפוי להראות כי מדד בטחון העסקים בגרמניה ירד באפריל, בפעם הראשונה זה ארבעה חודשים. הירידה נובעת מזינוק במחירי הנפט ומהתחזקות בשער היורו, שעלולים לפגוע בשיעורי הצמיחה באירופה.



את האווירה בשווקים העכירו הנפילה במחיר הזהב שהובילה לירידה במניות חברות הכרייה - ורווחי חברת נובל ביוקר, יצרנית שתלי השיניים הגדולה בעולם, שהחמיצה את תחזית האנליסטים.



BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, מאבדת 1.4%, בירידה הראשונה שלה זה ארבעה ימים. מניות נובל ביוקר צונחת ב-15.7%, לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח ל-2008.



חברת הנדל"ן הבריטית פרסימון (Persimmon) נופלת ב-7.6%, לאחר שהודיעה כי רווחי הרבעון הראשון נפלו ב-24% והסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר. החברה ציינה כי החליטה לעכב פרויקטים עתידיים, בשל הירידה בביקושים.



מניית רשת הטלוויזיה האיטלקית מדיהסט - הנשלטת בידי ראש הממשלה הנבחר, סילביו ברלוסקוני - יורדת ב-2.7%, לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס המליץ למשקיעים למכור את המניה.



מניית חברת סטורה אנסו, יצרנית הנייר הגדולה באירופה, מאבדת 1.3% לאחר שהחמיצה את תחזית האנליסטים.



מניית חברת ניהול ההשקעות הבריטית שרודרס יורדת ב-3.7%, לאחר שדיווחה על ירידה של 54.5% ברווחי הרבעון הראשון של השנה. הרווחים הסתכמו ב-83.2 מיליון דולר, לעומת 184.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מריל לינץ' הוריד את דירוג המנייה ל"נייטראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully