וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר דטהקווסט: גידול של 6% בלבד ברכישות תוכנה בעולם במחצית ראשונה של 2001

TheMarker.com שירות

15.10.2001 / 11:50

הענפים בהם צפויה האטה ברכישות תוכנה: חברות תעופה, נסיעות, רכב וביטוח

עלייה של 6% נרשמה בהוצאות על רכש תוכנה חדשה במחצית הראשונה של 2001. ריסון כלכלי הוביל ארגונים רבים להפעיל שיקול דעת בכל הנוגע להוצאות. היתה זו אחת התקופות האיטיות ביותר בצמיחת הענף, כך עולה מנתוני גרטנר דטהקווסט, חטיבה של חברת המחקר והייעוץ גרטנר.

שיעור הגידול בתעשיית התוכנה ירד לפחות ממחצית הגידול בשנה שעברה, כאשר ההוצאה העולמית על תוכנה גדלה אז ב-18%. ההוצאה העולמית על תוכנה לכל שנת 2001, צפויה לגדול בקצת פחות מ-7% עם הכנסות מרשיונות חדשים בהיקף של כ-77 מיליארד דולר.

"אירועי ה-11 בספטמבר יגדילו ויעצימו את השפעת ההאטה הכלכלית על תעשיית התוכנה העולמית בשנה וחצי הקרובות", אמרה ג'ואן קוראיה, סגן נשיא חטיבת מחקר התוכנה בגרטנר דטהקווסט. הענפים בהם תתרחש האטה ברכישות תוכנה יכללו חברות תעופה, חברות נסיעות, חברות רכב וביטוח. ספקי התוכנה יחושו בגידול בהוצאות על תוכנות חדשות ודרישה מופרזת בסקטורים כמו ביטחון, אחסון רשת, ניהול מערכות ויישומים שיתופיים.

אנליסטים בגרטנר דטהקווסט אומרים כי ספקי תוכנה יעילים הגיבו במהירות לירידה בהזמנות וחתכו בהוצאות תפעול, כדי לצמצם את השימוש ברזרבות המזומנים שלהם. אולם, נראה כי ספקים רבים שהתבססו על רזרבות מזומנים קטנות, לא פעלו במהירות הנדרשת לקיצוץ בהוצאות, טרם הירידה בהזמנות ובהכנסות.

"לצד ההאטה בהוצאה על יישומים, ההחלטה ממי לרכוש נוטה כעת בבירור לטובת הספקים הגדולים יותר, בעלי הכיסים העמוקים, המעניקים הכל 'תחת קורת גג אחת'", אמר טום טופולינסקי, אנליסט בכיר בחטיבת מחקר התוכנה בגרטנר דטהקווסט.

"חברות קטנות רבות הן פגיעות מאחר שהן חסרות אחזקה בסיסית או הכנסות משירותים, כדי לספק לפחות הכנסה שוטפת כלשהי, כאשר חלה עצירה בהזמנות חדשות לרשיונות", אמרה קוראיה. "חברות אלו ניצבות בפני סכנה משמעותית, להפוך ליעדי רכישה זולים או להיעלם לחלוטין מהשוק".

מגרטנר המזה"ת נמסר כי ההשפעה על חברות סטארט אפ תהיה חריפה במיוחד, מאחר שאלו לא החלו עדיין בבניית בסיס לקוחות יציב מחד גיסא, וסובלות מהיעדר השקעות מאידך גיסא.

האתגר העיקרי העומד בפני ספקים גדולים וקטנים, הוא לנהל את ההוצאות בזריזות מספקת, על מנת להישאר בעלי כושר פירעון ורווחיים. אנליסטים בגרטנר דטהקווסט אומרים כי דו"חות התוצאות העסקיות לרבעון השני של 2001 עשויים להיראות כרבעון גרוע חד פעמי עבור ספקי תוכנה, אולם תהיה זו טעות לא להתייחס לכך כאל אות למגמה חזקה.

"ספקים שהשכילו לכלול במודל העסקי שלהם עתודת הזמנות, יהיו מוגנים יותר מהתוצאות המיידיות של הנפילה בהוצאות על רכישות תוכנה", אמר טופולינסקי. "ההצעות ללקוח יצטרכו להיות ממוקדות מאוד בהורדת הסיכונים, בתוצאות ROI (Return On Investment) קצרות טווח ובמתן אפשרות לגמישות חוזית. הנחות, עיכובים ורישוי הלקוח, יהפכו לגורמים מרכזיים יותר בתהליך המו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully