וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס העניקה דירוג Baa2 להנפקת האג"ח המתוכננת של חברת החשמל בחו"ל

TheMarker

24.4.2008 / 18:29

חברת דירוג האשראי העניקה תחזית "יציבה"



חברת דירוג האשראי מודי'ס העניקה היום דירוג אשראי של Baa2 להנפקת אג"ח המתוכננת של חברת החשמל בחו"ל, ותחזית "יציבה".



דירקטוריון חברת החשמל אישר בחודש שעבר כי החברה תצא לגיוס הון בהיקף מיליארד דולר בחו"ל. מדובר בהנפקת איגרות חוב למשקיעים מוסדיים בארה"ב שנועדו לממן את תוכנית הפיתוח של החברה ל-2009-2008, וכן את תוכנית החירום למשק החשמל.



את הגיוס צפויים להוביל בנקי ההשקעות סיטי וליהמן ברדרס, וישתתפו בו גם מריל לינץ', ג'יי.פי מורגן ומורגן סטנלי. הגיוס יתבסס על מתווה ההתקשרות של חברת החשמל עם גולדמן סאקס. בהסדר זה התחייבה המדינה כי אם יבוצע השינוי המבני בחברה, יועבר החוב לחברת המסירה (הולכת החשמל).



לפני כחודשיים השלימה חברת החשמל גיוס של 250 מיליון דולר באמצעות הנפקת איגרות חוב, שייסחרו בבורסה של סינגפור. איגרות החוב הופצו באמצעות בנקי ההשקעות גולדמן סאקס ודקסיה קרדיט לאחר חצי שנה של דיונים, שבמהלכם נסוג גולדמן סאקס מכוונתו לגייס בעבור החברה כמיליארד דולר.



עם זאת, ניתנה לבנקי ההשקעות הזכות לדרוש בתוך תשעה חודשים הנפקת אג"ח נוספת של החברה לתקופה של 20-10 שנה בסכום של עד 750 מיליון דולר. תמורת ההנפקה שימשה בחלקה למיחזור חוב קיים והיתרה למימון של תוכנית ההשקעות של החברה.



חברת החשמל נדרשת מדי שנה לגיוס הון בסך 4-3 מיליארד שקל למימון תוכנית הפיתוח של החברה. ב-2007 היא השלימה גיוס של כ-1.6 מיליארד שקל בלבד ובריביות גבוהות יחסית. החברה נדרשת השנה גם להחזר הלוואות בהיקף 1.5 מיליארד שקל, וכן למימון תוכנית החירום להגדלת כושר ייצור החשמל במשק בהיקף משוער של 500-750 מיליון דולר.



גורמים בשוק ההון ציינו כי הגיוס צפוי להיות כרוך בעלויות מימון גבוהות שידרשו את כיסויין בתעריף החשמל. בעבר כבר טענו בחברת החשמל כי השוק המקומי רווי וכי אפשרויות גיוס ההון של החברה בישראל מוגבלות. גורמים בחברה אמרו כי הניסיונות לגייס הון בשוק המקומי - יימשכו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully