וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: תוכנית להקמת הסכר הגדול בעולם בהשקעה של 80 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

24.4.2008 / 22:06

צפוי להגדיל בשליש את כושר ייצור החשמל של אפריקה



דיונים על תוכנית להקמת סכר הידרו אלקטרי הגדול בעולם בקונגו, בהשקעה של 80 מיליארד דולר, מתקיימים בלונדון בהשתתפות פוליטיקאים בכירים מאפריקה ומשקיעים ומוסדות פיננסים שעשויים לממן את הפרויקט. כך דיווח אתר החדשות BBC.



פרויקט גרנד אינגה (Grand Inga) המתכונן, אשר יוקם על נהר קונגו, צפוי לייצר כפליים מכמות החשמל של סכר שלושה הערוצים (Three Gorges Dam) בסין. לפי התוכנית, יתנשא הסכר לגובה של 205 מטרים, ותחנת כוח עם כושר ייצור שנתי של 320 טרה-וואט שעה. מאחורי הסכר צפוי להשתרע מאגר מים באורך 15 ק"מ.



מתכנני הפרויקט מעריכים כי הסכר, אשר השלמת הקמתו צפויה בין 2020 ל-2025, יגדיל בשליש את תפוקת החשמל של יבשת אפריקה. לדבריהם, החשמל יופץ באמצעות רשת חשמל חדשה אשר תחובר למצרים בצפון, לניגריה במערב ולדרום אפריקה.



עם זאת, מבקרי הפרויקט מעלים ספקות לגבי ההערכות כי הקמתו תסייע לאספקת חשמל לאוכלוסיות עניות באפריקה. לדבריהם, מרבית הסכרים המוקמים מייצרים בסופו של דבר פחות חשמל, ומי השקייה ושתייה מאשר התחזיות המוקדמות.



הדוגמא המפורסמת ביותר לכך היא סכר אסואן, אשר הוקם בשל גידול חד באוכלוסיית מצרים ובביקוש לחשמל. עם זאת, הסכר מספק רק שליש מכמות החשמל שהיה אמור לתת על פי הציפיות, בגלל שקיעת משקעי סחף באגם אשר גרמו לעליית מפלס המים ופגע בטורבינות.



סכרים הוקמו על כ-60% מהנהרות הגדולים בעולם, ובמרביתם גרם הדבר לעצירת סחף משקעים, אשר גרם לבליה מואצת של אזורים נרחבים בלגונות וגופי מים אשר נמצאים בשפכי הנהרות. הקמת סכרים על נהרות גדולים בעולם חייבה, לפי הערכות, העתקתם מקום מגוריהם של כ-100 מיליון בני אדם, וגרמה לנזקים סביבתיים קשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully