וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל האמריקאי: בניית הכור בסוריה כמעט הושלמה

יוסי מלמן

24.4.2008 / 22:15

הבכיר בקונגרס: הכור הותקף זמן קצר לפני שהחל לפעול



הכור הגרעיני שהותקף היה בשלבי הקמתו הסופיים, כך טוען הערב (חמישי) פקיד אמריקאי בכיר. כלי התקשורת בארה"ב מדווחים, כי הפקיד הבכיר שהופיע בפני ועדות הקונגרס, בתדרוך בנוגע ליחסי הגרעין בין סוריה לצפון קוריאה, אמר כי הכור היה במצב של שבועות או חודשים לפני שיתחיל לתפקד, אולם המקור הדגיש כי עדיין הייתה דרושה סדרה של בדיקות וניסויים לפני שאפשר היה להכריז עליו כאופרטיווי.



המקור הדגיש, כי לא נמצאו שום ראיות למציאת אורניום באזור האתר, הדלק הגרעיני הדרוש להפעלתו. קודם לכן העריכו שני מומחי גרעין מארה"ב כי היעדר דלק גרעיני וכן היעדרם של מתקנים חיוניים נוספים מצביעים על כך שסוריה הייתה רחוקה מרחק רב מתוכנית גרעין צבאית ומיכולת לייצר נשק גרעיני.



מהדיונים בקונגרס עולה עוד, כי האמריקאים ידעו כבר הרבה זמן על פעילות צפון קוריאה בסוריה. בעקבות קבלת המידע, הזהירו גורמים אמריקאים את צפון קוריאה, במסגרת השיחות איתם על פירוק פיונגיאנג מנשק גרעיני וניסו להשפיע על הפעילות שלה בסוריה.



סוריה דחתה היום את האשמות ארה"ב שצפון קוריאה מסייעת לה לבנות כור גרעיני שבו תוכל להפיק פלוטוניום. שגריר סוריה בבריטניה, סמי אל-חיאמי, אמר לעיתונאים כי ההאשמה נועדה להפעיל לחץ על צפון קוריאה בשיחות המתנהלות על תוכניתה הגרעינית של פיונגיאנג.



"אין לכך כל קשר לצפון קוריאה ולסוריה. הם רוצים פשוט להפעיל לחץ נוסף על צפון קוריאה ולכן המציאו את הסיפור הזה", אמר חיאמי והוסיף "זוהי מניפולציה פוליטית לקראת השיחות עם צפון קוריאה, כדי להגביר את הלחץ שמופעל עליה." לדבריו, לשיתוף הפעולה בין צפון קוריאה לסוריה אין כל קשר לכור, מאחר שהוא כלכלי בעיקרו.



"לרוע המזל, התרחיש של צילום תמונות וצילומן מחדש דומה למה שהתרחש לפני המלחמה בעיראק, כשהממשל האמריקאי ניסה לשכנע את העולם כי לעיראק יש נשק גרעיני", ציין אל-חיאמי. לדבריו, "במקום להוציא את התמונות המגוחכות האלה, אני חושב שעדיף כי הממשל האמריקאי יעשה את כל המאמצים לסילוק כל הנשק להשמדה המונית מהמזרח התיכון, ויתחיל בבת בריתו הקרובה, ישראל."



ראש הסי-אי-איי, מייקל היידן, צפוי לתדרך קבוצת עיתונאים שזומנה למטה סוכנות הביון המרכזית, ובהמשך צפוייה הודעה רשמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully