וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

שמואל שוסטר

25.4.2008 / 0:06

וול סטריט ננעלה בעליות שערים בהובלת מגזרי הבנקים והתעופה; נאסד"ק הוסיף 1.3%; אלדין נפלה ב-4.6%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות בהובלת מגזר הבנקאות והתעופה. את העליות הובילו הבנקים הגדולים בארה"ב ובראשם מריל לינץ שדווחה על כוונתה לחלק דיווידנד. מניותיהן של חברות התעופה זינקו בעקבות התחזקותו של הדולר והירידה במחירי הנפט.

נאסד"ק הוסיף 1.3% לרמה של 2,435 נקודות, דאו ג’ונס התחזק ב-1% לרמה של 12,892 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1% לרמה של 1,393 נקודות.

בשוק הסולידי, נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.097% לרמה של 3.827%.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב נפלו ב-8.5% בחודש מארס, שיעור חד מהצפוי, לקצב שנתי של 526 אלף בתים - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 1991. תחזית האנליסטים היתה לירידה מתונה יותר במכירות לקצב שנתי של 580 אלף יחידות.

כשעה לפני המסחר פורסמו נתוני מכירות המוצרים ברי קיימא לחודש מארס. על פי הנתונים, חלה ירידה של 0.3% בהזמנות המוצרים. האנליסטים בוול סטריט צפו דווקא גידול של 0.6%.

במקביל, התפרסמו נתוני האבטלה הראשוניים בארה"ב, שהעידו על ירידה של 30 אלף איש במספר דורשי האבטלה הראשונים לשבוע שהחל ב-19 לאפריל.

בסיום המסחר נחלש מחיר הנפט ב-2.24 דולרים למחיר של 116.06 דולר לחבית לאחר שזינק אמש וננעל במחיר של 118.30 דולר לחבית.

משרד המשפטים האמריקאי חוקר האם הופרו חוקי ההגבלים העסקיים בניסוי שערכו יאהו וגוגל במטרה לשלב בין חלק מעסקי החיפוש והפרסום שלהן - כך מסר מקור המקורב לנושא. גוגל ויאהו דיווחו בנפרד לרויטרס כי הודיעו למשרד המשפטים על הניסוי המתוכנן. בניסוי - שהושלם השבוע - השתמשה יאהו במערכת הפרסום של גוגל כדי להציג פרסומות בפני משתמשי יאהו שמבצעים חיפוש.

ענקית התוכנה מיקרוסופט צפויה לפרסם את דו"חותיה לאחר סיום המסחר. החברה צפויה לדווח על גידול של כ-6% ברווחי הרבעון הראשון ל-1.35 דולר למניה,

ענקית המחשבים אפל דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על זינוק של 36% ברווחיה ברבעון השני של שנת הכספים והביסה פעם נוספת את תחזיות האנליסטים. זאת, על רקע זינוק של 51% במכירות מחשבי המאק ומכירות חזקות של מכשיר הטלפון הסלולרי iPhone והדגמים החדשים של נגן ה-iPod.

אמזון, ענקית הקמעונות באינטרנט, הודיעה כי רווחי החברה זינקו ב-30% ברבעון הראשון של השנה. הרווחים הסתכמו ב-143 מיליון דולר או 34 סנט למניה - לעומת תחזית האנליסטים שצפו רווח של 33 סנט למניה. החברה רשמה ברבעון המקביל ב-2007 רווח של 111 מיליון דולר או 26 סנט למניה. מניית אמזון נפלה ב-5% אמש לאחר סיום המסחר בעקבות פרסום דו"חות החברה שהצביעו על ירידה ברווח התפעולי.

יצרנית הרכב פורד מוטור, יצרנית הרכב השלישית בגדולה בעולם לאחר ג'נרל מוטורס וטויוטה, דיווחה כי רווחי הרבעון הראשון הסתכמו ב-100 מיליון דולר או 5 סנט למניה. זאת לעומת תחזית האנליסטים שצפו הפסדים של 15 דולר למניה. ברבעון המקביל ב-2007 רשמה פורד הפסדים של 282 מיליון דולר.

ענקית התקשורת מוטורולה נסחרה על רקע דו"חותיה. החברה דיווחה על הפסדים של 194 מיליון דולר ונפילה חדה מהצפוי של 21% במכירות ל-7.45 מיליארד דולר.

מנייתה של סטארבקס (סימול SBUX), רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, נפלה ב-10.4% לאחר שהודיעה כי היא הקורבן האחרון של משבר משכנתאות הסאבפריים, וחתכה את תחזיות הרווח שלה.

החברה טענה כי הפגיעה בשוקי הדיור בקליפורניה ובפלורידה האטה את המכירות. רשת בתי הקפה חתכה את התחזית ל-2008 אל מתחת לתחזיות וול סטריט והודיעה כי היא ניצבת מול "האווירה הכלכלית הגרועה ביותר" בהיסטוריה של החברה.

מלנוקס סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 25.2 מיליון דולר. מדובר בזינוק של 49% לעומת הרבעון המקביל ב-2007, אז הסתכמו ההכנסות ב-16.9 מיליון דולר והכנסות של 24.8 מיליון דולר ברבעון הקודם. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 4.6 מיליון דולר או 14 סנט למניה בהשוואה לרווח נקי של 3.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. לדברי החברה, כלל הרווח ברבעון הנוכחי גם הוצאה בגין מס בסך 2.1 מיליון דולר ו-1.9 מיליון דולר בגין אופציות.

עם המניות הישראליות שסבלו מירידות שערים בוול סטריט ניתן למנות את יצרנית שבבי המולטימדיה צורן, יצרנית התוכנות למרכולים ריטליקס, יצרנית שבבי האבטחה אלדין, יצרנית ציוד האבטחה מגל, ספקית פתרונות המודרניזציה בלופניקס ו-ורינט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully