וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיק אג"ח בפסיפיקה בעקבות עסקת נדל"ן שלא הושלמה: "סיפור לכלבוטק - לא לבורסה"

שרית מנחם

25.4.2008 / 7:45

"ישיבות בעלי האג"ח הזויות; עד עכשיו לא הבנו מה הם הנכסים הנרכשים"

אבל הסיפור האמיתי מסתתר מאחורי שלמה וולד, העומד בראש קבוצת השליטה בפסיפיקה ומאחורי העסקה שהחברה הובילה לפני שמונה חודשים. בעלי האג"ח, ובראשם ד"ר יהודה שנהב, שמחזיק ב-11% במניות החברה ובאיגרות חוב שהנפיקה, לא אהבו את עסקת הנדל"ן החדשה של פסיפיקה ודרשו פירעון מיידי של האג"ח.



פסיפיקה, שמחזיקה בבעלות מלאה בחברת נדל"ן קפריסאית, ניהלה מו"מ לרכישת קרקע בעיר גילץ שברומניה. העסקה לא הושלמה, ומהפרטים הידועים לא ברור כיצד תיכננה החברה להשלים אותה.



פסיפיקה מחזיקה בשני נכסים ברומניה ותיכננה להוסיף לפורטפוליו עוד שני נכסים. בעבור הרכישה הוציאה החברה את הכספים שגייסה בהנפקה מהנאמן. פסיפיקה שילמה כ-5.5 מיליון יורו לחברת אומגה המחזיקה בנכסים והתחייבה לתוספת של כ-5 מיליון יורו להשלמת העסקה.



המהלך מעורר כמה שאלות: ראשית, לחברה אין 5 מיליון יורו להשלמת העסקה. הסבירות הגבוהה היא שהחברה תיכננה לגייס כספים או לחפש משקיעים להשלמת העסקה, אך לפי שעה אין לה משאבים לעמידה בתשלומים. גורם מעכב נוסף לרכישה הוא העובדה שהקרקע הנרכשת נמצאת בחלקה בבעלותה של ממשלת רומניה, שאמורה להעביר אותה לידיים פרטיות בקרוב, כשעד אז לא תוכל החברה, גם אם תשיג את הכסף, להשלים את העסקה.



ואם לא די בכך, לא ברור מה נרשם לטובת פסיפיקה בעבור הכסף שהועבר, בשל התנהלות חובבנית של החברה. רכישת נדל"ן ברומניה דורשת חוזה מול נוטריון רומני. חוזה כזה לא נחתם, והתוקף של הזכויות שהוענקו לחברה בעבור 5.5 מיליון יורו לא נרשם כראוי.



"העברת הכסף נעשתה באישון לילה"



"כל ההתנהלות של החברה מעוררת שאלות", אומר מחזיק אג"ח מוסדי. "איך רוכשים נכסים בלי להעביר את הזכויות כראוי או בלי כסף בקופה? גם העברת הכסף מהנאמן נעשתה באישון לילה וסותרת את הכתוב בתשקיף. בתשקיף סוכם כי הכסף יועבר רק לפרויקטים שיש עבורם מימון בנקאי, מה שלא נכון עבור עסקה זו".



עסקת גילץ לא נשאה חן בעיני שנהב, והוא פעל להחזרת החוב לבעלי האג"ח. בחודשים האחרונים התנהלו כמה ישיבות בעניין, וכמו כן מינו בעלי האג"ח את עו"ד אסף ביגר, שותף במשרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות', כדי לקדם את פירעון החוב. "ישיבות בעלי האג"ח פשוט הזויות, החברה לא מספקת את התשובות. אנחנו עד עכשיו לא מבינים מהם הנכסים שהיו אמורים להירכש, איפה זה עומד היום, מה קיבלה החברה בתמורה ואיך ההנהלה חשבה להוציא את העסקה לפועל. זה סיפור לכלבוטק, לא לחברה בורסאית", אומר מחזיק אג"ח נוסף.



"וולד עושה מה שהוא רוצה בדירקטוריון"



"מי שפועל שם חזק זה וולד. הוא מחזיק רק ב-8%, אבל מצליח להעביר את כל מה שהוא רוצה בישיבות הדירקטוריון. הוא מינה את אנשי שלומו לשבת בדירקטוריון, כך זה עובד שם", אומר מחזיק אג"ח אחר. בין ההשגות נשמעה גם טענה חמורה באשר לקשר כלשהו בין וולד לבין חברת אומגה שבה שותף גם איש עסקים ישראלי. השגות אלו הועלו גם בישיבה, וגררו הצהרה מוולד על כך שאינו קשור לאומגה.



העסקה הנרקמת כעת היא מהלך שלפיו ירכוש וולד את הפעילויות של פסיפיקה הכוללות את "הזכויות" על שני הנכסים בגילץ ואת שני הנכסים שהיו לחברה ברומניה לפני כן תמורת 5.5 מיליון יורו. הכסף שיתקבל מוולד יוכל לשמש לפירעון האג"ח. מהלך שכזה ישאיר את החברה ללא פעילות, עם קופת מזומנים (לפני תשלום החוב). מי שירוויח מהעסקה הוא וולד, שמקבל תמורת 5.5 מיליון יורו שני נכסים נוספים ששווים כמיליון יורו.



לפני כשבועיים ניסתה פסיפיקה לקדם צעד של הקפאת הליכים, בלי שיידעה בנוגע לכך את מחזיקי האג"ח, כמקובל. החברה פנתה לסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, האחראית על פירוקים. ואולם אלשיך לא אישרה את הבקשה.



הנאמן, גיורא לופטינג ממשרד רואי החשבון זיו האפט, דוחה את טיעוני מחזיקי האג"ח ומסביר כי המימון הבנקאי מתקבל אחרי הגשת תוכניות בנייה לקרקע, ולכן העברת הכסף נעשתה כראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully