וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטפים עובדים בארוחת הצהריים

עידו סולומון

25.4.2008 / 8:23

מצוקת העובדים בהיי טק הקפיצה מדרגה את הדרכים בהן מנסים לגייס עובדים. מפרסום על מדי מלצרים במסעדה ועד פנייה ישירה בחניון

בחודש האחרון הבחינו הסועדים הקבועים במסעדת "חסילון" בהרצליה פיתוח בשינוי שחל במסעדת הבית שלהם. על מדי המלצרים הופיע פתאום לוגו של חברת ההשמה Jobinfo, ועל הפלייסמנטים המונחים על השולחנות הופיעו חידות האמורות לספק להם תעסוקה עד להגשת המנות. הפתרונות מתפרסמים באתר האינטרנט של החברה. "קהל היעד שלנו אוכל מדי יום במסעדות", אומרת עפרה עפגין-חדד, סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי ב-Jobinfo. "המטרה המוצהרת של המהלך היא לשבות את לב הלקוחות הפוטנציאליים - אנשי ההיי-טק של הרצליה פיתוח - בדרך מעט לא שגרתית, ולעורר מודעות דרך הופעה במקום לא צפוי ומפתיע. העובדה שאנו חברה שחושבת קצת אחרת, תקנה לנו מובילות מקצועית בקרב הלקוחות ומתחרים".

עפגין-חדד אינה היחידה שהבינה שכדי להגיע למועמדים אטרקטיוויים, יש למצוא דרכים חדשות למשוך את תשומת הלב. "המלחמה על העובדים בתעשייה עולה מדרגה", אמר ערן אלראי, מנכ"ל חברת התוכנה אס.פי.אל. "מיצינו את כל האופציות הרגילות, שכללו פרסום מודעות 'דרושים' וגיוס בירידי תעסוקה. ניסינו את שיטת 'חבר מביא חבר' ו'אח מביא דודה', ועדיין, בכל נקודת זמן בחודשים האחרונים יש לנו דרישה לאנשי תוכנה ומנהלי פרויקטים שחסרים".

פלישת חוטפי העובדים

כדי להתגבר על המצוקה החליט אלראי על צעד חריג: בוקר אחד, ללא התרעה מוקדמת, ארבו דיילים ואנשי כוח האדם של החברה לעובדים המנומנמים שהגיעו למגרשי החנייה בקריית עתידים, ופתחו במתקפת גיוס כשהם דוחפים לידיהם הזמנה אטרקטיווית - לעזוב את מקום עבודתם ולהצטרף לאס.פי.אל. רוב הנהגים לקחו בשמחה את הריחניות - שעליהן נרשם מספר טלפון המזמין אותם להשתלב בפרויקטים המנוהלים בחברה - וראו בכך צעד יצירתי. שניים מהנהגים, שקיבלו באחרונה הודעת פיטורים, שמחו מאוד לקבל את ההזמנה הלא צפויה. אחרים, כמו מנהל בכיר באחת החברות, ראו במהלך צעד נועז, אולי אפילו נועז מדי. "זו פשוט חוצפה", אמר המנהל. "זה כמו להסתובב במסדרונות החברות ולחטוף עובדים".

ואם לא עובד דרך הקיבה או האוטו, אז תמיד אפשר לנסות את המחשב האישי. הרשת החברתית פייסבוק, למשל, חנכה באחרונה אפליקציה המאפשרת גיוס עובדים, ניהול רשימת משרות מועדפות בכרטיס האישי ויצירת קשר אישי בין המעסיקים לעובדים. באתר "דרושים", לוח המשרות המקוון, השיקו באחרונה שני שירותים המקיימים ממשק עם הרשת החברתית הפופולרית. השירות הראשון מיועד למעסיקים ומאפשר הפצת משרות מהאתר לפייסבוק וגיוס עובדים דרך הרשת החברתית עצמה. השירות משתמש למעשה בשיטת הגיוס של "חבר מביא חבר" בצורה אוטומטית על בסיס הרשת. עבור מחפשי העבודה מציע האתר אפליקציה המאפשרת לשמור את המשרות המועדפות עליהם בכרטיס האישי, לשלוח הצעות עבודה לחברים ישר מהכרטיס ואף לערוך חיפושי משרות נוספים ישירות בפייסבוק. "משיחות שאנו עורכים עם מעסיקים וכן ממחקרים שונים עולה כי השיטה של 'חבר מביא חבר' היא שיטה מאוד אפקטיווית בארגונים", אומר יאיר כהן, מנכ"ל אתר דרושים. "האפליקציות שפיתחנו הן למעשה שדרוג של השיטה לעולם החדש שבו אנו חיים - עולם הרשתות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully